حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
شناسه : 16490

رضا طالبی زاده، معاون قضایی دادگستری استان کرمان از انجام ۷۱۶ بازدید از زندان‌های استان کرمان طی سال جاری نیز خبر داد و بیان داشت: در این رابطه با سه هزار و ۵۸۰ مددجوی زندان ملاقات شده و دستورات قضایی لازم و قانونی برای حل مشکلات آن‌ها صادر شده است.وی افزود: در راستای اجرای طرح […]

پ
پ

رضا طالبی زاده، معاون قضایی دادگستری استان کرمان از انجام ۷۱۶ بازدید از زندان‌های استان کرمان طی سال جاری نیز خبر داد و بیان داشت: در این رابطه با سه هزار و ۵۸۰ مددجوی زندان ملاقات شده و دستورات قضایی لازم و قانونی برای حل مشکلات آن‌ها صادر شده است.
وی افزود: در راستای اجرای طرح پایش زندانیان در استان کرمان؛ قضات این استان ترغیب شده‌اند با خانواده‌های مددجویان به ویژه متهمان و محکومان مواد مخدر ملاقات داشته و وضعیت فردی، فرهنگی و خانوادگی آن‌ها را بررسی کرده و سپس تصمیم مقتضی را اتخاذ نمایند.
وی از همکاری قضات فعال و خدوم استان کرمان در توسعه عدالت قضایی در این استان تقدیر کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان سال ۹۹ تیم‌های قضایی با مسئولیت قضات این استان تشکیل شد که ضمن حضور در منزل خانواده مددجویان کم بضاعت، نسبت به دیدار با این خانواده ها، بررسی مشکلات و درخواست‌های آن‌ها و اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی به آن‌ها اقدام کردند.
ارائه ۱۳۸۰ درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری در استان کرمان
معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان در ادامه با اشاره به این مطلب که بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت قضایی قوه قضاییه، اتقان آراء محاکم استان کرمان مطلوب است، تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ درخواست اعمال ماده ۴۷۷ در استان کرمان مطرح شده که از این تعداد پس از ارجاع درخواست به دو نفر از قضات مجرب و بررسی پرونده، یک هزار و ۱۱۲ درخواست مطروحه مردود اعلام شده و با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان بایگانی شده است.   کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از محور‌های برنامه تحولی دستگاه قضایی است
معاون دادگستری کل استان کرمان در ادامه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از محور‌های اصلی سند تحول قضایی برشمرد و تاکید کرد: در این راستا طی سال گذشته با اقدامات کمیسیون عفو استان و مرکز ۴۶۰ نفر در ۴ مناسبت مشمول عفو رهبری قرار گرفتند.
طالبی زاده ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۰۷ نفر از محکومان مزایای عفو رهبری بهره‌مند شده اند و بسیاری از آن‌ها آزادی خود را به دست آورده اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵۳ نفر با مساعدت خیران و مشارکت مجموعه‌های مختلف از طریق ستاد دیه آزاد شده اند، گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۴۵ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی توسط ستاد دیه استان کرمان آزاد شده اند.
وی یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای آزادی زندانیان مورد استفاده قرار گرفته است و با اجرای سه مرحله از نهضت آزادسازی محکومان مالی و غیرعمد، ۱۴۰ مددجو آزاد شدند.
وی افزود: در راستای برنامه‌های ابتکاری در استان کرمان، قضات این استان ترغیب شده اند که قبل از صدور احکام قضایی شخصا از وضعیت خانوادگی خانواده‌های زندانیان بازدید کنند و در این رابطه تیم‌های مورد نیاز تشکیل شده و این اقدام در جریان است که با این اقدام احکام قطعی دادگاه عینی تر، ملموس‌تر و دقیق‌تر خواهد شد، زیرا بسیاری از علل وقوع جرم ریشه در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی افراد دارد.
طالبی زاده به صدور سه هزار و ۷۱۵ حکم جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۲۰۴ قرار تعلیق تعقیب، ۲۱۵ تعلیق صدور حکم و سایر تصمیمات برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام شده است.
وی یادآور شد: طی سال گذشته همچنین ۸۱ نفر از زندانیان تبعه افغانستان به منظور ادامه تحمل محکومیت خود با هماهنگی بین وزارت دادگستری و سفارت افغانستان از زندان‌های استان کرمان به زندان‌های افغانستان منتقل شده اند.
معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان انجام یک هزار و ۳۵۱ مورد تقسیط و تعدیل بدهکاری محکومان مالی را اقدام دیگری در راستای اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا، ۷ لایه قرنطینه‌ای در زندان‌های استان کرمان ایجاد شده است تا از ورود این بیماری به زندان‌ها جلوگیری شود.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.