حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
شناسه : 16134

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین طرح هر مسجد یک حقوقدان و در جمع مصلحین و حکمین قرآنی استان بیان داشت:ضمن بروز هر گونه اختلاف و دعوا در بین مردم، اولین موردی که به ذهن‌ها می‌رسد مراجعه به دادگستری است، اما باید تاکید کرد که این اقدام بهترین راه حل ممکن برای […]

پ
پ

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین طرح هر مسجد یک حقوقدان و در جمع مصلحین و حکمین قرآنی استان بیان داشت:ضمن بروز هر گونه اختلاف و دعوا در بین مردم، اولین موردی که به ذهن‌ها می‌رسد مراجعه به دادگستری است، اما باید تاکید کرد که این اقدام بهترین راه حل ممکن برای حل و فصل دعاوی نیست، زیرا این روش پرهزینه، زمان بر و دارای پیچیدگی زیاد است و روش‌های موثرتری برای حل و فصل دعاوی وجود دارد.
وی گفت: یکی از آموزه‌های موکد دین مبین اسلام، آیات، روایات و سیره ائمه اطهار (ع) یکی از بهترین روش‌ها برای حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش است.
رییس دادگستری کرمان تاکید کرد: کسانی که وقت، دانش و تخصص خود را برای اصلاح ذات البین به کار می‌گیرند، مقربین درگاه خداوند در روز قیامت خواهند بود، زیرا اختلاف و جرم به مانند یک ویروس است که اگر به جان جامعه بیفتد، آن را متلاشی می‌کند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد.
موحد از اعضای فعال در طرح‌های هر مسجد یک حقوقدان و طرح مصلحین و حکمین قرآنی تقیر کرد و گفت: اقدامات شما در راستای سند تحول قضایی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: یکی از مزایای توسعه طرح حکمین و مصلحین قرآنی، این است اگر چه رای دادگاه تکلیف دعوت را روشن ساخته وپرونده را مختومه می‌کند، ولی کینه وخصو مت بین طرفین را از بین نمی‌برد و گاهی آن را تشدید می‌کند، اما صلح و سازش ریشه اختلاف را سوزانده و محبت و برادری و مدارا را جایگزین آن می‌نماید.
وی با اشاره به این مطلب که در شهر کرمان ۷۰ مصلح و در استان کرمان پنج هزار و ۳۴۰ مصلح و حَکَم قرآنی فعال هستند، گفت: مصلحین و حکمین قرآنی ظرفیت عظیمی هستند که برای حل مشکلات مردم اقدام کرده و زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که همگان طعم عدالت اسلامی را بچشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.