حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
شناسه : 15556

درقانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران تصریح شده که :« از تاریخ تصویب این قانون اشتغال و ادامه به تحصیل کارگزاران شاغل در جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه‌قضاییه و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تابعه دولت و کلیه مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌نمایند در ساعات […]

پ
پ

درقانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران تصریح شده که :« از تاریخ تصویب این قانون اشتغال و ادامه به تحصیل کارگزاران شاغل در جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه‌قضاییه و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تابعه دولت و کلیه مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌نمایند در ساعات اداری‌روزهای کاری هفته در داخل و خارج کشور ممنوع می‌باشد و متخلفین به انفصال موقت از خدمت از یک سال تا سه سال محکوم می‌شوند.»

از این قانون حداکثر ۵ حالت استثنا قابل استفاده است که عبارتست از:
۱- دانشجوجانباز ۵۰ درصد به بالاباشد
۲- دانشجوسابقه حضور ۳ سال متناوب در جبهه داشته باشد.
۳- دانشجو ماموریت آموزشی با تعیین جانشین گرفته باشد وهمزمان با تحصیل اشتغال اداری نداشته باشد.
۴- دانشجومرخصی با تعیین جانشین گرفته باشد وهمزمان با تحصیل اشتغال اداری نداشته باشد.
۵- تحصیل در ساعات غیر اداری باشد.
درصورتی که مستندات لازم بر تحقق یکی از حالتهای پنج گانه مزبور نباشد تحصیل غیر قانونی بوده وتخلف صورت گرفته است.
مستندات تحقق استثناهای اول تا چهارم باید در پرونده پرسنلی وکارگزینی دانشجو وجود داشته باشد امامستندات تحقق حالت پنجم ( تحصیل در ساعات غیر اداری) باید با مقررات آموزشی دانشگاه محل تحصیل تطبیق کند ( با توجه به این که تا سال ۹۲ پنجشنبه ها هم جزو روزهای کاری واداری بوده است.)
ضمنا درصورت استفاده از بودجه وامکانات دولتی نظیر اتومبیل ، یا راننده یا هزینه ایاب وذهاب وامثال آن جرم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی نیز صورت گرفته است.

در این زمینه رئیس مرکز مشاوران قوه قضائیه در یادداشتی که در سایت عصر ایران منتشر شده گفته: «تحصیلات عالیه آیت‌الله دکتر رئیسی که در خارج از ساعات اداری و در روزهای غیراداری و احیاناً با استفاده از مرخصی ساعتی و روزانه فاقد اشکال قانونی بوده» این گفته نیز بر خلاف شرایط عمومی دانشگاه شهید مطهری است زیرا “عدم اشتغال به کار در خارج از دانشگاه” یکی از پنج شروط عمومی این دانشگاه است. همچنین یکی از شروط دانشگاه شهید مطهری در مقطع دکتری “تعهد کتبی مبنی بر تحصیل تمام وقت در دوره دکتری” است که بر این اساس اصل گفته رئیس مرکز مشاوران با شرایط تحصیل در این دانشگاه مغایر است. نکته دیگر نیز این است که مدرسه عالی شهید مطهری مثلا در مقطع ارشد تعداد روزهای تحصیل و واحدهای تحصیلی اش حداقل دوبرابر دانشگاه های مطرح کشور است. یعنی دانشجو باید در تمام روزهای هفته و از صبح تا غروب در آنجا باشد. این در حالی است که در رسانه های خبری، گفته شده حجت الاسلام رییسی، مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از این دانشگاه گرفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.