حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
شناسه : 15049

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان در آیین تودیع رئیس سابق حوزه قضایی رابر استان کرمان و معرفی رئیس جدید این حوزه قضایی بیان داشت: شهرستان رابر مهد لاله‌های گلگون کفن و مهد فرماندهان، سرداران و جان برکفانی است که برای جهان اسلام افتخار آفریدند، این شهرستان زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان در آیین تودیع رئیس سابق حوزه قضایی رابر استان کرمان و معرفی رئیس جدید این حوزه قضایی بیان داشت: شهرستان رابر مهد لاله‌های گلگون کفن و مهد فرماندهان، سرداران و جان برکفانی است که برای جهان اسلام افتخار آفریدند، این شهرستان زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهدای دوران دفاع مقدس از جمله سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، سید الشهدای جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم است.
وی با اشاره به این مطلب که شهدا ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های زیادی برای اعتلای اسلام، کشور و میهن و برای پیشرفت، رفاه و آسایش ملت شریف ایران داشته اند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میراث ماندگار شهداست و ما مانده ایم تا از این میراث گرانقدر پاسداری کنیم و امروز همه ما در محضر خداوند متعال به عنوان امانت دار این میراث شهدا رسالت خطیر و حساسی بر عهده داریم و با لحظه‌ای خطا و کوتاهی، جفا خواهد شد.
موحد با اشاره به اینکه امروز در این مقطع بسیار حساس و در این ایام که در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز هستیم باید به رسالت الهی خود توجه داشته باشیم، تاکید کرد: انتخابات فرصت بزرگی برای ملت ایران و سرمایه ارزشمندی برای کشور است و باید قدردان این فرصت و این سرمایه باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اگر به خوبی از این فرصت و سرمایه استفاده کنیم، آرمان شهدا محقق خواهد شد و یک کشور مقتدر در سطح بین المللی، امن، منسجم و یک ملت آگاه، هوشیار و با بصیرت در عرصه داخلی و بین المللی رخ می‌نماید.
وی یادآور شد: دشمنان ملت ایران به خوبی وقوف دارند که انتخابات چه تاثیری در سرنوشت این کشور دارد؛ لذا با تمام امکانات خود و با تمام بوق‌های تبلیغاتی خود هماهنگ و منسجم وارد عرصه یأس پراکنی شده اند و می‌خواهند ملت ایران را دلسرد و مایوس کرده و این فرصت را تبدیل به یک تهدید کنند و این در حالی است که این فرصت می‌تواند کشور و ملت را در عرصه جهانی به یک اقتدار ملی برساند.

موحد گفت: در مقطع حساس انتخابات پیش رو باید در مسیر مکتب حاج قاسم حرکت کنیم.
وی افزود: باید هر چه در توان داریم برای عرصه مهم و آوردگاه انتخابات به کار ببندیم و با تاسی از رهبر معظم انقلاب و نصب العین قرار دادن منویات ایشان در صحنه حضور یابیم.
عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان تصریح کرد: امید می‌رود که در ۲۸ خردادماه سال جاری با حضور پرشور، بانشاط، حداکثری و آگاهانه ملت ایران، انتخابات افتخارآمیزی رقم بخورد و موجب یاس و سرخوردگی دشمنان این ملت شود.
موحد افزود: انشالله با انتخاب صحیح مردم، دولت استکبارستیز، عدالت محور، انقلابی و مردمی زمام امور اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم در نظام و در مکتب و فرهنگ قران کریم و مکتب اهل بیت (ع) از یک منزلت و ارزش بالایی برخوردار است و همتراز با ایمان به خداوند متعال تلقی می‌شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به دنبال احقاق حقوق محرومان و ستمدیدگان است و در این راستا باید به نحوی اقدام شود که بعد از رفتن ما خاطرات شیرین خدمت در ذهن مردم پایدار بماند و ارزش خدمت در همین است، زیرا خدمت به مردم، رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل داگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه کاهش حجم پرونده‌ها در کنار رسیدگی به پرونده‌های وارده کار دشوار و سنگینی است، تصریح کرد: دست اندرکاران عرصه حق و عدالت با تلاش شبانه روزی در راستای خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های موجود در حوزه حقوق عامه تلاش می‌کنند.
موحد ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق حوزه قضایی رابر، تصریح کرد: رئیس این حوزه قضایی فردی جوان، مومن، پرتلاش، انقلابی، ولایت مدار، خدوم، عالم به دانش قضایی و منظم هستند و انتظار می‌رود که در مسیر تحولی قوه قضاییه، خدمتگزار این مردم شهید پرور باشد.
وی همدلی و همراهی برای خدمت را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه باید دست به دست هم داده و برای خدمت به مردم یک مجموعه مقتدر را تشکیل دهند و این نفی کننده استقلال دستگاه قضایی نیست، زیرا در جایی که بحث عدالت قضایی مطرح باشد؛ قاضی باید خداوند متعال و قانون را مورد توجه قرار داده و جز این موارد به هیچ توصیه، سفارش، تهدید و تطمیعی توجه نکند.
وی گفت: تلاش در مسیر احقاق حق و رفع دغدغه‌های مردم و رسیدگی به درخواست‌ها و انتظارات آن‌ها باید ضمن حفظ استقلال و اقتدار دستگاه‌ها و با همدلی و همراهی محقق شود.
رئیس کل داگستری استان کرمان توجه به امنیت و سلامت مردم و برخورد با عاملان مخل امنیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و باید با مفاسد در حوزه‌های مختلف با جدیت و قاطعیت برخورد شود.
موحد ضمن تاکید بر اینکه استحکام برخورد با افراد به معنای اقتدار توام با حکمت است، تاکید کرد: حفظ کرامت و عزت مردم در قوه قضاییه ضروری است و باید به حق در راستای حل مشکلات آن‌ها تلاش کرده و برای رفع ظلم، تجاوز، تعرض به حقوق عمومی و اراضی ملی اقدام کنیم.
وی رسیدگی به پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن با دقت بالا و استدلال مفاد قانونی را یکی از ارکان سند تحول قضایی برشمرد و ادامه داد: رکن دوم سند تحول قضایی حفظ کرامت مراجعان به دستگاه قضایی و رکن سوم این سند نیز جلب مشارکت است.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در مسیر اجرای ماموریت‌های خود باید از توانمندی همه دستگاه‌های حاکمیتی، نهاد‌های فرهنگی و انقلابی، نهاد‌های امنیتی و ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را داشته باشد.
رئیس کل داگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که دستورالعمل نحوه تعامل دستگاه قضایی با نهاد‌های مردمی از ارکان سند تحول است، تاکید کرد: هوشمندسازی دستگاه قضایی نیز رکن دیگر سند تحول قضایی به شمار می‌رود.
موحد ضمن بیان این مطلب که میزان رضایت مندی مراجعان به دستگاه قضایی به صورت مستمر مورد سنجش و پایش قرار می‌گیرد، گفت: امید داریم که رضایت مندی عمومی از دستگاه قضایی روز به روز افزایش یابد و اگر درچارچوب سند تحول حرکت کنیم اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: انتخاب شعار سال مبنی بر حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها موضوعی جدی است و نباید اجازه داد که مدیران و سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای معطل بمانند.
امام جمعه شهرستان رابر نیز گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده از سوی دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده و این خدمات برای کشور، نظام و امنیت مردم ملموس بوده است.
حجت الاسلام علیدادی یاد و خاطره شهدای دستگاه قضایی از جمله شهید آیت الله بهشتی، شهید قدوسی، شهید لاجوردی و شهید محمدی گیلانی را گرامی داشت و افزود: همزمان با گام دوم انقلاب در این مدت ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضاییه، جرقه‌های امید در بدنه جامعه ایجاد شده است.
وی مبارزه با فساد که همزمان با گام دوم انقلاب آغاز شده است، به خوبی و کاملا ملموس است، تاکید کرد: مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی امری بسیار مهم است، زیرا این اقدام چه آگاهانه و چه غیرآگاهانه انجام شود، به معنای این است که افراد در تیم دشمن فعالیت می‌کنند.
وی از خدمات رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز تقدیر کرد و ادامه داد: هر مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیقی الهی است و خدمت صادقانه به مردم به معنای شکرگذاری از این توفیق الهی به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: طرح‌هایی برای حل معضلات شهرستان رابر در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و در تعامل با دستگاه قضایی اجرایی خواهند شد.
فرماندار شهرستان رابر نیز گفت: همدلی و همراهی بسیار خوبی از سوی دستگاه قضایی با شورای تامین شهرستان رابر انحام شده و بر مبنای تعاملات موجود، این شهرستان در ردیف اول شهرستان‌های امن استان کرمان قرار گرفته است.
حیدری افزود: با حضور جعفری، رئیس سابق حوزه قضایی رابر رضایت مندی بسیار خوبی در بین مردم حاصل شده بود که امید می‌رود تدام یابد.
جعفری، رئیس سابق حوزه قضایی رابر نیز گفت: در ابتدای قبول مسولیت در این سمت با وجود تلاش تمامی همکاران سابق ۱۵۰۰ پرونده در مراجع انتظامی مطرح به رسیدگی بود و بیش از ۵۰۰ پرونده در شورا‌های حل اختلاف بود، که امروز ۲۶۰ پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و تعداد پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف نیز کمتر از ۵۰ پرونده است.
شایان ذکر است؛ طی حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه، منصور بلاغی اینالو، رییس شعبه ۱۰۲ کیفری دو شهرستان سیرجان به سمت رئیس حوزه قضائی شهرستان رابر منصوب شد.
در این مراسم از خدمات و زحمات آقای محمد جعفری، رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان رابُر تقدیر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.