حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
شناسه : 15013

علی اکبر شمس، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهر ستان مهریز، بیان داشت: آنچه که بر عهده ما به عنوان مجریان قرار دارد در مرحله نخست، برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم و در مرحله بعد به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخاب فرد […]

پ
پ

علی اکبر شمس، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهر ستان مهریز، بیان داشت: آنچه که بر عهده ما به عنوان مجریان قرار دارد در مرحله نخست، برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم و در مرحله بعد به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخاب فرد اصلح است.
وی افزود: با توجه به شرایط حساس کشور برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب رئیس جمهور شایسته می‌تواند از بسیاری مشکلات، گره گشایی نماید.
این مقام قضایی، تصریح کرد: نظارت بر روند انتخابات و برگزاری سالم آن از وظایف دستگاه قضا است که در این مسیر ملاک عمل، قانون است و با هیچ کس مماشات نخواهد شد.
وی شرایط فعلی کشور و وجود برخی از تنگنا‌های معیشتی را ناشی از تحریم و سوء مدیریت‌ها ذکر کرد و بیان داشت: باید با همت و تلاش مضاعف این مشکلات را پشت گذاشت و از این تنگنا و بحران‌ها عبور و به سمت قله حرکت کرد.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد، نقش قوه قضائیه در مسیر تعالی کشور را بسیار اساسی و موثر دانست و ابراز داشت: قوه قضائیه، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسؤول تحقق بخشیدن به عدالت است که این مهم بستر رشد، توسعه و تعالی کشور محسوب می‌گردد.
وی سند تحول قوه قضاییه را نقشه راه و روشنگر مسیر پیشرفت و ارتقاء دستگاه قضاء ذکر کرد و بیان داشت: تحول، اسم رمز پیشرفت همه‌جانبه برای مردمی‌شدن و رسیدن به جایگاهی است که عدالت را آنچنان که خواسته فطرت جامعه دینی و مردم است در زیر چتر نظام اسلامی است، جاری کند.
شمس، با اشاره به تعامل سازنده و حضور مسئولان عالی قضایی در کنار مسئولان اجرایی در دوران تحول اظهار داشت: دغدغه دستگاه قضاء گره گشایی از کار مردم و ارتقاء امنیت و احساس امنیت در آحاد جامعه است که در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.
وی در ادامه به جایگاه و اهمیت ویژه حوزه قضایی مهریز در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این حوزه قضایی، و قرار داشتن در یکی از شاهراه‌های ترانزیتی مسیر شرق به غرب کشور، همیشه در انتخاب مدیران آن حساسیت‌های خاصی وجود داشته است.
این مقام مسئول بیان داشت: همه مصوبات سفر رئیس دستگاه قضا به استان یزد در حال پیگیری است که با تحقق کامل این مصوبات، بسیاری از مشکلات این حوزه قضایی مرتفع خواهد شد.
وی فائق آمدن بر بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را نیازمند کار فرهنگی دانست و گفت: کار فرهنگی نیازمند یک پیوست و زمینه فرهنگی است که باید با همدلی در موضوعات نسبت به حل و فصل آن‌ها برنامه داشت.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.