حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
شناسه : 14968

نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان در خصوص تبیین مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی با اولویت تبلیغات در فضای مجازی در تالار گفتگوی فرهنگسرای جوان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ساختار فضای مجازی در […]

پ
پ

نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان در خصوص تبیین مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی با اولویت تبلیغات در فضای مجازی در تالار گفتگوی فرهنگسرای جوان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ساختار فضای مجازی در مقطع معاصر اظهار کرد: سهولت دسترسی، کاهش هزینه‌ها و فراگیری شبکه‌های اجتماعی همزیستی منحصر بفرد در فضای تعاملی در مقطع حاضر است و با توجه بهره‌گیری قابل توجه از شبکه‌های اجتماعی در جامعه، فرصت‌های بی بدیلی را در حوزه تبلیغات انتخاباتی برای نامزد‌های انتخابات پیش رو فراهم آورده است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان افزود: رسانه‌ها در فضای اجتماعی استان سیستان و بلوچستان می‌بایست به تشریح کارکرد‌های انتخابات پرداخته و مصادیقی همچون مشارکت حداکثری، پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب، کمک پایبندی به قانون و حاکم شدن عقلانیت و اخلاق انتخاباتی را در جامعه اطلاع رسانی کنند.

وی بر رسالت رسانه‌های تعاملی در نهادینه سازی مفهوم سواد رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تا خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب استان سیستان و بلوچستان در مقابله با هجمه‌های مرتبط با انتخابات در فضای مجازی، رویکردی ترویجی و پویا داشته باشند و از اتخاذ رویه‌های انفعالی در این حوزه اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی در خصوص اهم مصادیق جرایم تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی ابراز داشت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص برای تبلیغات، انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات، تشویق اذهان عمومی و نشر نتایج نظرسنجی و نظرسنجی‌های کاذب در خصوص انتخابات یا سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع و ایجاد اختلاف‌ها بین اقشار جامعه بویژه طرح مسائلی مبتنی بر مسائل قومی و مذهبی از شایع‌ترین مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه و فضای مجازی است.

وی در ادامه به کارکرد‌های رسانه‌های تعاملی در حوزه انتخابات اشاره کرد و گفت: تحقق عدالت تبلیغاتی، ایجاد تالار‌های گفتگو، شکل گیری هشتگ ها، میتینگ‌های مجازی و کنفرانس‌های تعاملی در قالب وبینار بخشی از ظرفیت‌های فضای مجازی است که می‌تواند در شفافیت سازی گفتمان‌ها و هدایت رفتار سیاسی نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها اثربخش تلقی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی افزود: در بستر شبکه‌های تعاملی فرآیند ارزیابی دیدگاه‌های نامزد‌های محقق می‌شود و از سویی با توجه به افزایش ضریب پوشش مخاطبان و کاهش آمار ستاد‌های فیزیکی و تبلیغات سنتی، این وجه از تبلیغات در فضای مجازی قطعاً مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست است.

همچنین با توجه به همه گیری ویروس کرونا با بهره‌گیری از فضای مجازی بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تبلیغات محیطی ایمن و با مشارکت طرفداران نامزد‌ها به منصه ظهور می‌رسد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم تخلفات انتخاباتی در انتها تاکید بر درخواست حضور موثر کلیه رسانه‌های استان سیستان و بلوچستان در تبلیغ و ترغیب و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ابراز امیدواری کرد تا بار دیگر در انتخابات ۲۸ خرداد ماه پیروز نهایی انتخابات، مردم تلقی شده و مشارکت گسترده مردم و توده‌های اجتماعی، نقشه‌های جنایت آمیز نظام سلطه را بار دیگر نقش بر آب کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.