حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
شناسه : 14751

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل بلوچ زاده در نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع جرم با محوریت رسانه و فضای مجازی، بیان داشت: باید توجه داشت که نقش رسانه و فضای مجازی در جهت تولید محتوا و بازنشر قوانین بسیار مهم و تاثیرگذار است.وی تاکید کرد: اگر رسانه‌ها […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل بلوچ زاده در نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع جرم با محوریت رسانه و فضای مجازی، بیان داشت: باید توجه داشت که نقش رسانه و فضای مجازی در جهت تولید محتوا و بازنشر قوانین بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: اگر رسانه‌ها نقش خود برای افزایش آگاهی جامعه را به خوبی ایفا کنند، قطعا به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد و از همین رو است که انتظار داریم نقش آفرینی و قدرت رسانه‌ها در جهت آگاهی بخشی به مردم نسبت به قوانین، مقررات و نیز آشنایی با حقوق شهروندی افزایش یابد.
دادستان زرند در ادامه به موضوع بسیار مهم انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: انتخابات مظهر دموکراسی مبتنی بر دین و نماد قدرت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید برخی مشکلات اقتصادی جامعه که واقعاً برای مردم مشکلات متعددی بوجود آورده باعث دلزدگی مردم شود.
حجت الاسلام بلوچ زاده با اشاره به این مطلب که بدخواهان نظام با ترویج سیاه نمایی موجب دلسردی، ایجاد یاس و نا امیدی بین مردم و عدم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای شوند، خاطرنشان کرد: ضمن رصد دقیق تمامی شبکه‌های اجتماعی قطعاٌ نسبت به فرد یا افرادی که باعث سیاه نمایی و یا حتی جرائم انتخاباتی شوند، اعلام جرم خواهد شد.
وی به برخی “باید و نباید”‌های انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها و نیز فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: وفق ماده‌ی ۲۷ قانون انتخابات رفتار‌ها و اعمال کاندیدا‌ها دقیقا رصد می‌شود و هرگونه تخلف آنان پیگرد قانونی دارد.
وی به جرایم سایبری و رایانه هم اشاره کرد و گفت: شایعه، دروغ پردازی و نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی چه با هدف تشویش افکار عمومی و دلسرد کردن مردم باشد چه برای داغ کردن تنور انتخابات باشد جرم است و برای برخورد با مجرمان مماشات نمی‌شود.
دادستان زرند با قدردانی از همکاری‌ها و ارتباط نزدیک اهالی رسانه شهرستان با دستگاه قضایی در جهت انتشار اخبار‌های این حوزه قضایی که بیشتر جنبه‌ی پیشگیرانه دارد، افزود: اصل صداقت و اخلاق را در حرفه خود فراموش نکنید و سعی کنید اگر اخبار اتفاقات و حوادث ناخوشایند را منتشر می‌کنید به تحلیل هم بپردازید، اینکه مثلاً فلان اتفاق و حادثه افتاده تنها به صرف نشر خبر، فاقد ارزش است لذا سعی کنید با تحلیل دقیق، منصفانه وآگاهانه، هم آسیب شناسی شود و هم از تکرار اتفاقات و حوادث ناخوشایند پیشگیری شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.