حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
شناسه : 13809

مهدی اقبال، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گرگان از تعیین تکلیف یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در اجرائیات ثبت در مجموع ۶۰ سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده خاک می‌خورده است. معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک […]

پ
پ

مهدی اقبال، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گرگان از تعیین تکلیف یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در اجرائیات ثبت در مجموع ۶۰ سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده خاک می‌خورده است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در پرونده‌های اجرایی تا وقتی طرفین پرونده مراجعه نکنند، اقدامی نمی‌شود؛ اما سال گذشته با دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از این تعداد ۵۸۰ هزار را مختومه کردیم و مابقی تا پایان امسال مختومه می‌شود.

وی افزود: در گلستان نیز ۲۲ هزار پرونده اجرایی داریم که بخش عمده آن مربوط به بانک هاست و از آن‌ها می‌خواهیم زودتر برای تعیین تکلیف اقدام کنند.

اقبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اسناد عادی گفت: به راحتی می‌توان ادعا کرد ریشه مشکلات در ۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی محاکم کشور اسناد عادیست.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون سند ثبت شده است که ۸ میلیون آن وکالتی است که زنگ خطر است. وکالت حتی بلاعزل آن به محض فوت یکی از طرفین از اعتبار ساقط می‌شود و باید در دادگاه اثبات مالکیت طرح شود.

اقبال از تلاش برای عملیاتی کردن سامانه بنگاه‌های معاملات در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه به محض انجام معامله افراد برای ثبت باید به دفاتر ثبت مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم با اشاره به نقش دادگستری و اجرائیات ثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: وصول معوقات بانکی در اجرائیات ثبت از یکسو و کمک به تسهیل برای توسعه واحد‌های تولیدی دو کارکرد متناقض دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استان گلستان به وحدت مشهور است و همین وحدت سبب مشارکت و تعامل بین مسئولان هم شده است و از هیچ کمک و همراهی برای رفع مشکلات در مسیر خدمت رسانی دریغ نمی‌کنیم.

امروز محمدتقی رضاییان به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیر سابق قدردانی شد.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.