حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
شناسه : 13841

نشست هم اندیشی علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام با نیرو‌های جبهه انقلاب و فعالین انقلابی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد. دهقانی در ابتدای این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و مؤمنات در ماه ضیافت الهی، از ارائه نقطه نظرات و پیشنهاد‌های فعالین جبهه […]

پ
پ

نشست هم اندیشی علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام با نیرو‌های جبهه انقلاب و فعالین انقلابی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد.

دهقانی در ابتدای این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و مؤمنات در ماه ضیافت الهی، از ارائه نقطه نظرات و پیشنهاد‌های فعالین جبهه انقلاب در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و… استقبال کرد و اذعان داشت: پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت و برقراری امنیت پایدار، از مسیرکنش گری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیرو‌های متعهد، متخصص و انقلابی عبور می‌کند.

وی افزود: استفاده از تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و غیر قهرآمیز نقش مؤثری در ایجاد محیطی امن و سالم در جامعه دارد و مجازات‌ها و ابزار‌های قهرآمیز باید به عنوان آخرین حربه و راهکار مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار داشت: تلاش ما در راستای شناسایی و رفع موانع افزایش سرمایه‌های اجتماعی دستگاه قضایی به منظور تحقق سه ویژگی مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و فرمایشات ریاست قوه قضائیه مبنی بر انقلابی بودن، مردمی بودن و ضد فساد بودن است.

وی به سیاست دستگاه قضایی استان ایلام در خصوص ارتقاء مطالبه گری قانونی و گسترش زمینه‌های تجلی این خصیصه در جامعه اشاره کرد و گفت: در مسیر احقاق حقوق مردم و نظارت بر انجام وظایف و تکالیف کلیه مسئولین استان و پاسخ گو نمودن آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام برگزاری جلسات مختلف هم اندیشی با اقشار و اصناف مختلف مردم از جمله دیدار با نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و بزرگان و متنفذین در حوزه‌های صلح و سازش را به منظور ارتباط مستمر مدیریت دادگستری استان با آحاد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضایی در جامعه توصیف کرد.

دهقانی اشراف و کنترل نهاد‌های نظارتی دستگاه قضایی بر کلیه قضات و کارمندان و نهاد‌ها و مرتبطین به این دستگاه را مطلوب و دقیق ارزیابی کرد و افزود: وجود فساد در هر اندازه و به هر نوعی در دستگاه قضایی قابل پذیرش نیست و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اهمیت برنامه ریزی‌های پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، بر راه اندازی کمیته‌ها و کارگروه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی مهم استان با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام تاکید کرد و افزود: نتایج بررسی‌های کارشناسی انجام شده باید در قالب اقدامات جهادی و انقلابی منجر به کاهش مشهود و محسوس آسیب‌های مذکور در سطح استان گردد.

وی همچنین بر ارتباط بیش از پیش و مستمر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با فعالان فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استان به منظور بهره مندی از راهکار‌های پیشنهادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست شریفی راد مسئول قرارگاه خاتم الأوصیاء ایلام و نمایندگان نیرو‌های جبهه انقلاب استان طی سخنانی ضمن تقدیر از برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.