حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
شناسه : 13707

حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی را در پیش رو داریم و همه به نقش، اهمیت و جایگاه انتخابات و تعیین سرنوشت در نظام اسلامی واقف هستند و با این حال شورای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی شهرستان نیز بنا […]

پ
پ

حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی را در پیش رو داریم و همه به نقش، اهمیت و جایگاه انتخابات و تعیین سرنوشت در نظام اسلامی واقف هستند و با این حال شورای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی شهرستان نیز بنا بر تکلیف قانونی که در قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، در دادگستری‌ها تشکیل شده است.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت تصریح کرد: خداوند در قرآن مجید به قلم و آنچه که از آن می‌تراود قسم یاد می‌کند و این نشان از جایگاه و اهمیت این موضوع دارد.
سلامی یادآور شد: همچنین خداوند در آیات متعددی می‌فرماید اگر کسی برای شما خبری آورد و سخن گفت در مورد آن تحقیق کنید و همچنین افراد را از ظن و گمان بد نهی می‌کند؛ لذا شایسته است تمامی ما به ویژه اصحاب رسانه همانند سابق این موارد را به خودمان متذکر شویم و بر اساس آن سخن بگوییم.
وی افزود: در دوره کنونی که مردم در شرایط خاص اقتصادی و معیشتی هستند و جایگاه فضای مجازی و رسانه نیز اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است، تصمیم بر آن است که تمامی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی انجام شود و دیگر شاهد ستاد و تبلیغات حضوری و فیزیکی نخواهیم بود و تجمعاتی که در دوره‌های قبل شاهد آن بودیم قطعا وجود نخواهد داشت.
دادستان جیرفت ادامه داد: با توجه به این شرایط رسانه‌ها و فضای مجازی کانون توجهات خواهند بود؛ لذا شایسته است اصحاب رسانه با ایجاد فضای مناسبی هم در صدد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و هم تعیین کننده خط مشی برای مردم و کنترل کننده افکار عمومی باشند، که بی شک می‌توان گفت افکار عمومی امروز در دست فضای مجازی است.
سلامی تاکید کرد: تمامی ما باید از این فضای مجازی و بستر رسانه‌ها به نحو احسن بهره ببریم و این‌ها نقاط قوت ما باشند و در این فرصت پیش رو آگاهی‌های عمومی را باید همانند آگاهی‌های حقوق شهروندی افزایش بدهیم.
وی گفت: همانگونه تمامی رسانه‌ها با آگاهی دادن به موقع و گسترده مردم را جهت مبارزه با بیماری کرونا آشنا کردند؛ شایسته است که این اتحاد، همدلی و هم افزایی در انتخابات پیش رو نیز صورت پذیرد.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت بیان کرد: رسانه‌ها باید در زمینه ایجاد انسجام ملی و انسجام استانی نقش آفرینی کرده، از تخریب چهره افراد موثر جلوگیری کنند و انتشار دهنده خدمات نظام، فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
سلامی ادامه داد: در انتخابات پیش رو ما باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از قبیل تمامی رسانه ها، شبکه‌های دولتی، روابط عمومی‌ها و … در صدد ایجاد انتخاباتی پرشور و پر از آرامش باشیم که بی شک نتیجه آن سربلندی نظام اسلامی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، تبلیغات زودهنگام در فضای حقیقی و مجازی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و رسانه‌ها با تبین این موضوع، نقش مهمی در آگاه سازی جامعه نسبت به تخریب و یا مطرح کردن غیرقانونی چهره‌ها ایفا خواهند کرد.

دادستان جیرفت عنوان کرد: در ماده ۷۴۶ که در مورد نشر اکاذیب در فضای رایانه‌ای و مخابراتی است به صراحت قید شده چنین اقداماتی مجرمانه بوده و از یک روز تا دو سال حبس خواهد داشت. از آنجایی که شأن این جلسه اطلاع رسانی و پیشگیری است پس لازم است که با آگاهی بخشیدن به عموم مردم آن‌ها را نسبت به این جرائم مطلع نماییم.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.