حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
شناسه : 13478

حجت الاسلام محمود محمدی در نشست با مدیران شهرستان زرند جهت بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال، با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درخصوص مسائل اقتصادی کشور، اظهار داشت: سالهاست که رهبر معظم انقلاب به طرق مختلف بحث مشکلات اقتصادی و دغدغه‌ی معیشت مردم و رسیدن جامعه به سطحی از رفاه اجتماعی را […]

پ
پ

حجت الاسلام محمود محمدی در نشست با مدیران شهرستان زرند جهت بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال، با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درخصوص مسائل اقتصادی کشور، اظهار داشت: سالهاست که رهبر معظم انقلاب به طرق مختلف بحث مشکلات اقتصادی و دغدغه‌ی معیشت مردم و رسیدن جامعه به سطحی از رفاه اجتماعی را عنوان می‌کنند که تاکیدات معظم له بر اساس توانمندی‌های درونی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله ضمن اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف، در عین حال از کاستی‌های موجود نیز گلایه کردهخ و برای برون رفت از این مشکلات راهکار نیز بیان می‌فرمایند.
رییس حوزه قضایی شهرستان زرند افزود: اولین نشست امسال در دادگستری برای بررسی مشکلات و آسیب‌های فراروی تحقق شعار سال است تا با کمک یکدیگر و هم افزایی بتوانیم این شعار را در شهرستان عملیاتی کنیم.
حجت الاسلام محمدی بیان کرد: هر چقدر مشکلات اقتصادی مردم، اشتغال جوانان و موانع تولید در حوزه‌های مختلف را حل و فصل کنیم به همان نسبت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.
رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند در ادامه به توانمندی‌ها و ثروت‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان زرند در تمام حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری بسیار غنی است، اما مهمترین موضوع و با اهمیت‌ترین ثروت شهرستان، بحث جوانان و نیروی انسانی است که متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و به جای نخبه پروری، بیشتر نخبه سوزی شده است و جوانان بسیار نخبه‌ای داریم که با کمترین توجه از سوی مدیران قادرندکار‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف به سرانجام برسانند.
وی بر ضرورت تشکیل خیریه‌ی حمایت از نخبگان در زرند تاکید و ابراز امیدواری کرد این موضوع با مساعدت خیران شهرستان عملیاتی شود.
رئیس دادگستری زرند در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بازار نیز اشاره کرد و گفت: واقعاً بحث کالای قاچاق یکی از بزرگترین آفت‌هایی است که جلوی رونق اقتصادی کشور را می‌گیرد و ضمن آنکه دستگاه‌های مرتبط باید با دقت و حساسیت جلوی این معضل را بگیرند از مردم هم انتظار داریم بیشتر از کالا‌های داخلی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: تولید کنندگان نیز باید کیفیت محصولات خود را مطابق ذائقه‌ی مردم بالا ببرند که در این صورت قطعا مشکلات فراروی تولید داخلی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
رئیس دادگستری زرند سپس به مشکلات مردم در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: به رغم تلاش‌های قابل تقدیر دستگاه‌های مختلف، اما کاستی‌های هم وجود دارد که سبب دلسردی و فرار سرمایه از شهرستان می‌شود که یکی از آن‌ها موضوع فرایند طولانی مدت در صدور مجوز‌های فعالیت، بروکراسی اداری، عدم اختیار کافی برخی مدیران در شهرستان، کندی برخی پرسنل ادارات و… است که باید دستگاه اجرایی در این زمینه بدنبال رفع مشکلات داخلی خود باشند و هر جا احساس کنند ما بعنوان دستگاه قضا باید ورود کنیم، اقدام خواهد شد.
حجت الاسلام محمدی مدیریت ضعیف در بخش‌هایی از اقتصاد کشور را سبب مشکلات مختلف عنوان کرد و با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی هم گفت: واقعا جای تعجب دارد که بطور مثال پیازی که سال گذشته با قیمت بالا به دست مصرف کننده می‌رسید امسال کشاورز مجبور است تا تولید پیاز خود را رایگان عرضه کند واقعا آیا مسئولین مرتبط جوابگوی خسارت به کشاورز هستند؟ چرا بر امر تولید و میزان مورد نیاز داخلی یک برنامه ریزی دقیق نمی‌شود تا یک کشاورز مجبور نشود حاصل یکسال تلاش خود را با صرف هزینه‌های سنگین در مسیر کاشت داشت و برداشت، بدون هیچ سودی، تباه شده ببیند؟  

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال به برخی مشکلات روستا‌ها هم پرداخت و افزود: توجه به روستا‌ها و روستائیان باید جدی‌تر شود و برای عرضه و فروش محصولات روستایی باید یک اتفاق مهم بیفتد و آن هم ایجاد بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی در عرضه و فروش تولیدات روستایی در بخش‌های کشاورزی، تولیدات خانگی و صنایع دستی و. با رعایت قواعد بهداشتی است که می‌تواند دست دلالان را از بین تولید کننده و مصرف کننده قطع کند تا هم تولیدکننده به سود منصفانه‌ی خود برسد و هم مصرف کننده با قیمت مناسبتر بتواند خریداری کند که نظیر این اتفاق طی چند سال گذشته در قالب جشنواره‌های روستایی افتاده بود و رضایت عمومی هم در پی داشت این یعنی اینکه میتوان با یک برنامه ریزی بدون هزینه کار‌های بزرگی انجام داد.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.