حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
شناسه : 13382

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ افزود: امسال شرایط انتخاباتی ویژه‌ای در کشور وجود دارد و از همین الان هم مشخص است که دشمنان نظام می‌خواهند از این شرایط به نفع اهداف خودشان اقداماتی را انجام دهند. وی بیان […]

پ
پ

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ افزود: امسال شرایط انتخاباتی ویژه‌ای در کشور وجود دارد و از همین الان هم مشخص است که دشمنان نظام می‌خواهند از این شرایط به نفع اهداف خودشان اقداماتی را انجام دهند.

وی بیان کرد: پیش از این تبلیغات دشمن به قصد کم جلوه دادن اهمیت انتخابات و کم کردن مشارکت مردم بوده و الان هم با یاس و ناامیدی مردم به دنبال این هستند که به هدف خود برسند.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: دشمنان کاهش مشارکت مردم را در همه انتخابات پیگیری، برنامه‌ریزی و اجرا کردند که با توکل بر خداوند متعال تاکنون همیشه تیرشان به سنگ خورده و با توفیق الهی، هوشیاری و بیداری مردم ایران همیشه میزان مشارکت مردم در انتخابات خوب و قابل قبول بوده است.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات پیش‌رو هم با حضور حداکثری خود دشمنان را مانند گذشته ناامید خواهند کرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: جرمی بالاتر از این نیست اقدامی شود که مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند و این بزرگترین جرم است از طرفی بزرگترین منکری است که ممکن است در انتخابات اتفاق بیفتد.

وی افزود: در کنار پیشگیری از سایر جرایم انتخاباتی، این مساله مهم در اولویت کار همه ما قرار گیرد که بتوانیم با این موضوع مبارزه و مقابله کنیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با دشمنان مبارزه جدی داشته باشیم تا مشارکت حداکثری را رقم بزنیم گفت: در سلامت انتخابات هم تمام تلاش و کوشش خود را داشته باشیم و همه ما، متولیان انتخابات، نامزد‌ها و طرفداران باید به گونه‌ای عمل کنیم تا آب به آسیاب دشمن نریزیم و سلامت انتخابات را تضمین کنیم.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی افزود: نامزد‌های انتخابات شورا‌ها باید در زمینه مسائل قانونی و خطوط قرمز‌ها توجیه شوند و قانون در انتخابات ابتدا باید از سوی نامزدها، طرفداران و همین طور رأی دهندگان رعایت شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده قانون‌شکنی تذکرات لازم داده شود و در صورت اصرار بر قانون‌شکنی، دستگاه قضا و ضابطین ورود پیدا کرده و مستندسازی و تشکیل پرونده صورت گیرد و با سرعت و دقت به موضوع رسیدگی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اولین کار دادگستری استان خراسان جنوبی تشکیل شعبات ویژه است که در روز انتخابات نیز مشغول به کار خواهند بود و دادستان‌ها نیز دوشادوش مردم خواهند بود.

وی اضافه کرد: باید همه تلاش خودمان را برای پیشگیری از تخلفات با تمام امکانات به کار گیریم و تجربیات گذشته ما بسیا حائز اهمیت است و در انتخابات آینده کمک موثری می‌کند.

حجت الاسلام والحمیدی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی باید توجیه و آگاه‌سازی کاندیدا‌ها و طرفداران به گونه‌ای انجام شود که چنانچه فردی را به عنوان خاطی در جریان انتخابات به قانون معرفی شد، نگوید من اطلاعی نداشتم و آگاه نبودم.

وی عنوان کرد: برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی روند کار را سخت کرده لذا ضروری است تدابیر لازم اندیشده شود.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: افزایش تعداد شعب اخذ رای و ستاد‌های انتخاباتی، استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات، پراکنده شدن جمعیت و جلوگیری از تجمعات در جهت جلوگیری از شیوع کرونا باید توسط دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: باید زمینه لازم برای برخورد با متخلفان فضای مجازی برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و تبلیغ غیرقانونی فراهم شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: برگزاری انتخابات باید در سه وضعیت آبی و زرد، نارنجی و وضعیت قرمز پیش‌بینی شود و برای هر وضعیت برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین محدودیت‌هایی برای کارمندان و استفاده نکردن از اموال دولتی و عمومی برای تبلیغات نامزد‌ها وجود دارد که باید رعایت شود تا انتخابات به بهترین وجه برگزار شود.

وی افزود: هرگونه اطلاعاتی درخصوص انتخابات باید سریع و به موقع به ستاد و دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی منعکس شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.