حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
شناسه : 13389

مهدی بخشی، معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: در نشست قوه قضاییه هوشمند با حضور معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، استان کرمان به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه بدرقه الکترونیکی معرفی شد.   معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در […]

پ
پ

مهدی بخشی، معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: در نشست قوه قضاییه هوشمند با حضور معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، استان کرمان به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه بدرقه الکترونیکی معرفی شد.   معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان کرمان، در حال حاضر قریب ۱۰۰ درصد محاکمات متهمان به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود که در کاهش خطرات ناشی از اعزام و بدرقه و نیز توسعه سلامت مددجویان زندان‌ها و دست اندرکاران مراجع قضایی تاثیر به سزایی داشته است.
وی بیان کرد: در نشست قوه قضاییه هوشمند، جایگاه استان کرمان در برگزاری دادگاه‌های برخط نیز مورد توجه قرار گرفت؛ زیرا این استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح در سطح کشور مطرح بوده و توانسته اقدامات خوبی را در این زمینه به انجام برساند.
معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: توسعه سامانه‌های برخط و کاهش مراجعات حضوری مردم، افزایش سرعت و کاهش اطاله دادرسی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان از موارد مورد تاکید در این نشست بوده است.
بخشی به پیش بینی داشبورد‌های نظارتی متعدد در قوه قضاییه نیز اشاره و بیان کرد: با استفاده از زمینه‌های ایجاد شده برای نظارت آنلاین در قوه قضاییه، گام‌های بلندی در مسیر بهبود خدمات برداشته شده است.
وی ارجاع به موقع پرونده‌ها را از دیگر تاکیدات مطرح شده در نشست قوه قضاییه هوشمند برشمرد و تصریح کرد: استان کرمان در ارجاع الکترونیکی پرونده‌ها نیز اقدامات شایسته تقدیری داشته است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی دادگستری استان کرمان در نشست قوه قضاییه هوشمند، تقویت نیروی انسانی معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ۷۰ درصد وظایف سند تحول قضایی در راستای هوشمندسازی قوه قضاییه و مرتبط با بخش فنآوری اطلاعات است که بر این اساس، نیاز به تقویت حوزه نیروی انسانی وجود دارد.
بخشی در ادامه با تاکید بر این مطلب که زیرساخت‌ها باید متناسب با تلاش‌های معاونت آمار و فنآوری افزایش یابد، تاکید کرد: آموزش سامانه‌ها در دوره‌های کارآموزی، پرهیز از اسکن کردن تمام پرونده‌های قدیمی در امر پالایش به دلیل بالا بردن حجم کار در این حوزه، عملیاتی و اجرایی کردن امتیازات مربوط به دادرسی الکترونیک، اجرای نیابت و پابند الکترونیکی، ضروری است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد دستیار هوشمند قضایی در سند تحول قضایی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تحقق این امر در کاهش اطاله دادرسی و کمک به همکاران قضایی موثر خواهد بود.
معاون دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: به منظور الکترونیکی کردن ۱۰۰درصد پرونده‌ها و صورت مجلس‌ها نیاز به منشی در کنار همکاران قضایی است.

بخشی ضمن بیان مزیت دادرسی الکترونیک اظهار کرد: عدم شفافیت روند تداوم فعالیت دفاتر الکترونیک قضایی؛ حالت ناامیدی را در بین مدیران این دفاتر ایجاد کرده است و لازم است که برنامه عملیاتی این بخش به صورت شفاف مطرح و اطلاع رسانی شود.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.