حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
شناسه : 12678

به نقل از خبرگزاری میزان ،هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور مجازات جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر از محکومان در گلستان خبر داد و عنوان کرد: قضات استان گلستان سال گذشته برای ۶ هزار نفر به جای زندان، آراء مجازات جایگزین حبس صادر کردند. رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور مجازات جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر از محکومان در گلستان خبر داد و عنوان کرد: قضات استان گلستان سال گذشته برای ۶ هزار نفر به جای زندان، آراء مجازات جایگزین حبس صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی صدور آراء مجازات جایگزین حبس در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ اظهار کرد: این مجازات‌ها برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار نبودند و همچنین برای مجرمانی که امنیت شهروندان را به مخاطره نمی‌اندازند، صادر شده است.

وی افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابند‌های الکترونیکی از جمله آراء جایگزین زندان بود که قضات برای محکومان صادر کردند.

هاشمیان با اشاره به آثار و نتایج آراء جایگزین حبس گفت: برای نمونه در شهرستان ترکمن در یک اقدام ابتکاری محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان، ویدئو‌های آموزشی به زبان ترکمنی برای آموزش مسائل حقوقی و پیشگیری از جرم، تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: پارسال کسانی که به استفاده از آراء جایگزین حبس مکلف شدند، بیش از ۴ هزار اصله نهال در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان‌های رامیان، علی آبادکتول، کلاله و بندرگز کاشتند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهاد‌های پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی سال گذشته برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک اعمال کردند.

گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آراء جایگزین زندان است.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.