حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
شناسه : 12682

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به عملکرد ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته جلسات خوبی توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قوه قضائیه استان برگزار شد. وی با اشاره به پیگیری مشکلات شرکت‌هایی در استان شامل شرکت آب معدنی یامونا، ایستاگستر فردوس، ال‌ای‌دی شب‌فروزان بیرجند و جایگاه […]

پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به عملکرد ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته جلسات خوبی توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قوه قضائیه استان برگزار شد.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات شرکت‌هایی در استان شامل شرکت آب معدنی یامونا، ایستاگستر فردوس، ال‌ای‌دی شب‌فروزان بیرجند و جایگاه سی‌ان‌جی در سربیشه گفت: شرکت آب معدنی یامونا در ابتدای کار با مشکل مواجه گردید و با حمایت ستاد از تعطیلی این شرکت در بدو کار جلوگیری و بالغ‌بر ۳۰ نفر اشتغال این شرکت تثبیت گردید.

رفع مشکلات «شمش منیزیم فردوس»

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌جنوبی به مشکل کارخانه شمش منیزیم فردوس اشاره داشت و یادآور شد: رفع مشکل این کارخانه در یک برنامه ۱۸ ماهه برنامه‌ریزی شده که با رفع مشکلات آن برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغال دائم ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی با بیان اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی یکی از نمونه‌های اقتصادی که در سطح شهرستان بیرجند با مشکل مواجه بوده هتل سپهر است، اضافه کرد: این هتل از خطر ورشکستگی به سبب شیوع کرونا با حمایت ستاد تسهیل نجات یافت و از بیکاری ۵۰ نفر نیروی آن جلوگیری شد.

وی یکی دیگر از اقدامات ستاد تسهیل را رفع مشکلات شرکت‌های پارت‌سازه و ره‌سرا دانست و افزود: در شرکت نخست که مورد حمایت قرار گرفته حدود ۱۲ نفر دوباره مشغول به کار شدند و در شرکت ره‌سرا که مشکلات مالیاتی داشته این مشکل رفع و ۳۰ نفر اشتغال آن‌که مربوط به پروژه راه قاین بیرجند بوده باقی مانده است.

گره ۱۲ ساله‌ای که با ورود دادستان استان خراسان جنوبی باز شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سال گذشته توسط دادگستری مورد پیگیری قرار گرفته، موضوع انتقال صنوف آلاینده بوده است، ابراز داشت: این موضوع در شهرستان بیرجند ۱۲ سال ادامه داشت و بالغ‌بر دو هزار نفر با داشتن پروانه کسب درگیر این موضوع بودند.

وی افزود: با مطرح شدن این موضوع در دادگستری استان خراسان جنوبی جلسات متعددی برگزار و در قدم نخست ۶۴ هکتار آزاد شد و ۹۰ درصد از مشکلات این قضیه توسط دادگستری حل گردید.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: موضوع انتقال صنوف آلاینده یکی از گره‌های کور در بیرجند بوده که با پیگیری دادگستری استان خراسان جنوبی تا حصول نتیجه انجام می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی با اشاره به مشکل شرکت معدنی پروده طبس، شرکت فراز قشم و سامان کاوش گفت: این شرکت‌ها مشکلات حقوقی داشتند که با همکاری دادگستری استان خراسان جنوبی در یک پروسه سه‌ساله به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل قوه قضائیه استان با دیگر ستاد‌ها همکاری داشته تا اگر مشکل حقوقی وجود داشته باشد این ستاد‌ها معطل نشوند و خود دادگستری در رفع این مشکل پیش‌قدم شده است، یادآور شد: ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان برای رفع مشکلات مشاغل خرد نیز اقدامات خوبی انجام داده به‌طوری که در سال گذشته مشکلات ۴۴ واحد تولیدی خرد حل‌وفصل شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: کارخانه تهیه شانه تخم‌مرغ برای تهیه کاغذ از ضایعات با مشکل مواجه بودند و دراین حوزه ۳۵ نفر مشغول به کار بوده که با مکاتبات و پیگیری‌هایی که توسط دادگستری با شهرداری صورت گرفت قانون پسماند به نتیجه رسید و از تعطیلی ۱۰۰ درصدی کارگران این کارخانه‌ها جلوگیری گردید.

عارضه‌یابی واحد‌های تولیدی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی با اشاره به مشکل وجود بروکراسی فراوان در دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی گفت: برای عارضه‌یابی مشکلات کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استان بازدید‌هایی صورت گرفته و یک‌سوم از واحد‌ها تولیدی در شهرک‌های صنعتی بیرجند، فردوس و سربیشه عارضه‌یابی شده‌اند.

وی ادامه داد: دادگستری استان خراسان جنوبی وارد گود شده و از تمام ظرفیت خود برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان استفاده می‌کند و برای سال جدید برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت کل استان برای رفع این مشکلات بهره‌گیری و شهرستان‌ها بتوانند مستقل مشکلات خود را رفع نمایند.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌جنوبی به کانون داوری دادگستری اشاره داشت و افزود: کاربرد این کانون رفع مشکل فی‌مابین فعالان اقتصادی قبل از تشکیل پرونده قضایی بوده و خراسان‌جنوبی پیشرو در ترویج فرهنگ داوری بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی یکی از وظایف جدیدی که برای ستاد‌های استانی تعریف‌شده را ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های هیأت‌های مشاوره، کارشناسی و داوری دانست و یادآور گردید: برای رصد مشکلات استانی کانون‌های داوری به‌طور جد همکاری کرده‌اند.

رفع مشکلات بخش گردشگری با ورود دستگاه قضا

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌جنوبی به مجموعه گردشگری هتل معین و حمایت خوبی که از این مجموعه شده اشاره نمود و یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد از مشکلات این مجموعه که میزان اشتغال خوبی نیز برای استان دارد رفع شده است.

جلوگیری از بیکاری ۵۰ نفر از کارگران شرکت معدنی بوکسیت قاین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی تصریح کرد: به دلایلی اشتغال ۵۰ نفر از کارگران شرکت معدنی بوکسیت قاین با مشکلاتی مواجه شده بود که با پیگیری‌های ستاد تسهیل در قوه قضائیه این مشکل رفع و بیکاری این افراد خودداری شد.

وی ادامه داد: همچنین در مجموعه معدنی بنتونیت سرایان دو شریک به اختلاف‌نظر برخورده بودند که خوشبختانه با ورود قوه قضائیه این مشکل رفع گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی در مورد مشکلات واحد‌های تولید ماسک در استان خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه در حال حاضر سه واحد تولید ماسک در استان با اشتغال هرکدام حداقل ۱۵ نفر با پیگیری قوه قضائیه فعال هستند.

حل مشکلات مالیاتی کارخانه کویرتایر

وی با بیان اینکه در تاریخ دوم تیرماه سال گذشته بازدید از کارخانه کویرتایر صورت گرفت که با همکاری قوه قضائیه مشکل مالیاتی این شرکت که سبب مسدود شدن حساب‌های آن شده بود حل گردید، اضافه کرد: همچنین با بازدیدی که از مرز ماهیرود صورت گرفته مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گرفته که رفع این مشکلات از جمله برنامه‌های ستاد در سال جدید است.

وی به سفر آیت‌الله رئیسی به استان خراسان جنوبی و دیدار با فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف در استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مباحث مطرح‌شده در این دیدار موضوع معافیت‌های مالیاتی برای فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی بود که موضوع پیگیری شد و امید است این مشکل برای فعالان اقتصادی استان در سال جدید رفع گردد.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در این جلسه طرح توسعه کویرتایر، بسته‌بندی شیر و مشکلات کارخانه قند قهستان بررسی و برنامه‌ریزی شده تا کارخانه قند قهستان برای سال جدید مشکلاتش حل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی تصریح کرد: در سفر مقام عالی قضائی کشور به استان خراسان جنوبی ۴۵ نامه با موضوع فعالیت اقتصادی به قوه قضائیه استان واصل گردید که به تمام این مکاتبات جواب قانع‌کننده داده شده است.

قوه قضائیه یار و کمک‌رسان تمام نهاد‌های خدمت‌رسان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی یکی از برنامه‌های سال جدید قوه قضائیه استان خراسان جنوبی را بررسی موضوعات کلان استان برشمرد و ابراز داشت: ورود قوه قضائیه برای رفع مشکلات در حوزه کشاورزی و دام‌پروری استان به‌عنوان ضلع سوم از جمله پروژه هزار هکتاری گلخانه‌ای جزو پروژه‌های درازمدت این نهاد است.

وی با بیان اینکه دادستان استان گره عجیبی از کارخانه فولاد قاین باز کرده و در بحث ترخیص تجهیزات از گمرکات یزد و بوشهر ورود یافته و این تجهیزات با سهل‌ترین راه‌حل ترخیص گردید، گفت: قوه قضائیه علاوه بر رفع مشکلات مردم به دیگر ستاد‌های تسهیل در استان برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه کمک می‌کند.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.