حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
شناسه : 12370

به نقل از خبرگزاری میزان ،حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامى، رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در حاشیه مراسم معارفه دادستان نظامی تهران در جمع خبرنگاران و در خصوص طرح بازگشت به سنگر عنوان کرد: این طرح را به این منظور طراحى و اعلام کردیم که سربازان تصور نکنند که اکنون از خدمت فرار کرده اند دیگر نمى […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامى، رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در حاشیه مراسم معارفه دادستان نظامی تهران در جمع خبرنگاران و در خصوص طرح بازگشت به سنگر عنوان کرد: این طرح را به این منظور طراحى و اعلام کردیم که سربازان تصور نکنند که اکنون از خدمت فرار کرده اند دیگر نمى توانند به خدمت بازگردند. ما اعلام کردیم که این افراد به خدمت خود بازگردند و پس از پایان خدمت خود از معافیت هاى قانونى برخوردار شوند.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح خاطرنشان کرد: افرادى که هنوز تصمیم نگرفته اند تا به خدمت بازگردند به آن‌ها توصیه مى کنیم که بازگردند. خوشبختانه در مدت کمتر از دو سال بیش از٣٠ هزار نفر که فرار از خدمت داشتند، تاکنون به خدمت بازگشتند و از معافیت هاى قانونى نیز برخوردار شدند.

وى اظهار کرد: به لحاظ اقدامات پیشگیرانه اى که انجام داده ایم فرار از سربازى بسیار کم شده؛ خوشایندسازى محیط خدمت سبب شد تا فرار از خدمت کاهش پیدا کند.

بهرامى در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیماى اوکراینى گفت: کار این پرونده در دادسرا تمام شد، کیفرخواست امضاء شده و انشالله در دادگاه رسیدگى خواهد شد.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در ادامه و در خصوص پرونده شکایت عنابستانى از سرباز راهور گفت: هنوز دلیل و مدرکى مبنى بر اینکه آن سرباز مشکلى در این جهت داشته به ما ارائه نکرده اند و اگر دلیلى ارائه کنند ما در خصوص این موضوع رسیدگى خواهیم کرد.

وى گفت: حرف هیچ کس نمى تواند دلیلى بر خود فرد باشد و یا باید شاهد باشد و یا طرف اقرار کند و یا قاضى نسبت به موضوع علم پیدا کند.

بهرامى در ادامه گفت: همه ما وظیفه داریم که در چارچوب اخلاق رفتار کنیم؛ مجموعه اسلام اصول دین، فروع دین و اخلاق است و اخلاق گل اعتقادات و فروع دین است و باید همه در این قالب حرکت کنیم.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در بخش دیگرى از سخنان خود گفت: در امر پیشگیرى چهار برنامه ۵ ساله را اجرا کردیم، آسیب‌ها را شناسایى کردیم، آسیب زدایى کردیم و نیروهاى مسلح به خصوص ستاد مل نیروهاى مسلح همکارى بسیار جدى در این جهت داشتند.

وى گفت: امروز افتخار نیروهاى مسلح این است که خود ستاد کل نیروهاى مسلح متصدى امر پیشگیرى است و شوراى عالى پیشگیرى از وقوع جرم در ستاد کل نیروهاى مسلح تشکیل شده و سرلشکر باقرى به عنوان رئیس ستاد کل نیروهاى مسلح و شخصیت حقوقى مسئولیت دارد و مسائل را ابلاغ مى کند.

بهرامى گفت: بیش از هزار و ٢۵ ستاد فرماندهى، کلانترى، ستاد نیروى انتظامى، پاسگاه، پاسگاه هاى مرزى و پلیس هاى تخصصى را بررسى کردیم و در ایام عید برخى از روساى سازمان‌ها و دادستان هاى نظامى در پاسگاه هاى مرزى کنار سربازان بودند.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح خاطرنشان کرد: طرح حافظان امنیت خوشبختانه نمود خیلى خوبى داشت و فرمانده نیروى انتظامى از این جهت تشکر کرد.

وى ادامه داد: در حال حاضر هم و غم خود را روى موضوع پیشگیرى گذاشته ایم و آخرین دوا برخورد قضایى است؛ بنابراین آن چیزى که امروز به آن بسیار اهمیت مى دهیم موضوع پیشگیرى از وقوع جرم است.

بهرامى اظهار کرد: موضوع آگاهسازى در بین نیروهاى مسلح بسیار بیشتر از برخوردهاى قضایى و تشکیل جلسات قضایى است.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در خصوص عمده تخلفات و جرایم نیروهاى مسلح گفت: برخى جرایم به صورت ناخواسته پیش مى آید، جرایم عمدى که با قصد و با انگیزه مجرمانه بخواهد به وقوع بپیوندد در میان نیروهاى مسلح خوشبختانه کم است.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.