حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
شناسه : 12275

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان بازدید از سکونت گاه‌های غیررسمی در محله حاشیه نشین صیاد شیرازی با همراهی استاندار، معاونین استانداری، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان استانی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود برای ساماندهی حاشیه شهر و کنترل حاشیه نشینی عمل کنند و هرگونه کوتاهی و قصور […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان بازدید از سکونت گاه‌های غیررسمی در محله حاشیه نشین صیاد شیرازی با همراهی استاندار، معاونین استانداری، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان استانی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود برای ساماندهی حاشیه شهر و کنترل حاشیه نشینی عمل کنند و هرگونه کوتاهی و قصور مدیران در این حوزه تحت عنوان ترک فعل مورد برخورد قاطع قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: لازم است که براساس یک برنامه میان مدت و یا عندالزوم بلند مدت، با هرگونه تصرفات غیرقانونی اراضی در مناطق حاشیه نشین به سرعت برخورد شود و در رابطه با سکونتگاه‌های غیر رسمی موجود در این مناطق بر اساس قانون تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی همکاری مردم برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان و کنترل حاشیه نشینی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط با ساماندهی حاشیه نشینی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، نیروی انتظامی و… باید نسبت به اجرای وظایف قانونی خود اقدام کنند و به یقین دستگاه قضایی نیز حمایت و پشتیبانی لازم و کامل از این اقدامات را در اولویت کاری خود قرار داده است.

موحد، ضمن تاکید بر اینکه اراضی ملی واقع در نقاط حاشیه نشین باید به سرعت تعیین تکلیف شده و از زمین خواری در این حوزه جلوگیری شود، عنوان کرد: با متعرضان به اموال عمومی و زمین خواران با قاطعیت برخورد خواهد شد؛ زیرا این افراد با سوء استفاده از کم توجهی افراد، ضمن فروش این اراضی به افراد کم بضاعت و بی بضاعت، گرفتاری‌های زیادی را برای مجموعه‌های اجرایی و قضایی ایجاد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به ورود نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی به موضوع شناسایی زمین خواران و متعرضان به اراضی ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط حاشیه نشین کرمان، متجاوزین به اراضی ملی شناسایی شده و ضمن برخورد قضایی لازم و قاطع با آن ها، اراضی متصرف شده به بیت المال اعاده شده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم برای ساماندهی حاشیه نشینی، تاکید کرد: هر فرد برای خرید زمین و ساخت و ساز ملک باید با مراجعه به مراجع مربوطه از جمله شهرداری‌ها و دهیاری ها، مجوز‌های لازم را دریافت کرده و به صورت قانونی اقدام به ساخت و ساز کند تا در آینده با مشکل مواجه نشود و در غیر این صورت باید پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود در این زمینه باشد.

موحد خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های قانونی مربوطه فعال هستند و افراد با مراجعه به این کمیسیون‌ها می‌توانند نسیت به دریافت مجوز‌های لازم برای ساخت وساز اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سنوات گذشته بالغ بر هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان کرمان به بیت المال اعاده و با ایجاد کمربند سبز شهری، برای کنترل حاشیه نشینی در برخی نقاط اقدام شده است، گفت: باند‌های خرید و فروش اراضی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز شناسایی شده و برخورد قانونی سنگینی با آن‌ها انجام شده است.

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه سرعت حاشیه نشینی در این استان کاهش یافته است، گفت: تلاش می‌شود که حاشیه نشینی در این استان را به صورت کامل مهار کنیم.

استاندار کرمان ساماندهی حاشیه نشینی را نیازمند عزم فرابخشی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان بخش عمده‌ای از کار ساماندهی حاشیه نشینی را پیش می‌برد و در این رابطه باید توجه داشت که ساماندهی حاشیه نشینی کار ساده‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی در حاشیه شهر کرمان ساکن هستند، خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با حاشیه نشینی هدف اصلی موضوع ساماندهی حاشیه شهر است و در این حوزه بنایی برای بر هم زدن زندگی مردم ساکن در این مناطق نداریم و از این رو لازم است که مردم نیز در راستای اجرای طرح‌های ساماندهی حاشیه شهر همکاری لازم با نهاد‌های مربوطه داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.