حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
شناسه : 12013

قوه قضاییه علی رغم اینکه مسئولیت مستقیمی در حوزه اقتصاد ندارد، در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد. این ستاد در استان‌های مختلف فعالیت دارد و برای تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در هر استان حمایت‌های حقوقی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن مسئولان […]

پ
پ

قوه قضاییه علی رغم اینکه مسئولیت مستقیمی در حوزه اقتصاد ندارد، در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد.

این ستاد در استان‌های مختلف فعالیت دارد و برای تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در هر استان حمایت‌های حقوقی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن مسئولان دستگاه قضایی در قالب بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی از نزدیک با مهم‌ترین چالش‌های آن‌ها آشنا می‌شوند که این امر نیز نقش مهمی در حل این چالش‌ها دارد.

مشکلات شرکت آسانسور و پله برقی روان فراز ایمن، شرکت پارس پلیمر فلات قاره، مشکلات معدن داران شهر جونقان در خصوص پل گیشنگان، مشکلات شرکت تعاونی ۴۴۲ بام جهانبین و مشکلات پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین موضوعاتی است که در سال گذشته و در ستاد استانی حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی دادگستری استان چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفته است.

در خصوص مشکلات معدن داران در عبور و مرور از پل تاریخی گیشنگان مقرر شد یک تیم کارشناسی متشکل از کارشناس وسایل نقلیه، کارشناس میراث فرهنگی، کارشناس سازه‌های ساختمانی با محوریت سازمان صمت و هزینه معدن داران تشکیل و از محل بازدید به عمل آورد و قدرت تحمل وزن بر روی پل، امکان اصلاح و مقاوم سازی و شرایط عبور وسایل نقلیه از روی پل را مشخص کند و نتیجه را به دبیرخانه ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی ارائه کند.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های متولی در خصوص ایجاد مسیر جایگزین برای پل تاریخی گیشنگان همزمان با اجرای مصوبه قبل، اعتبار لازم را پیش بینی کنند.

در خصوص رفع مشکلات شرکت آسانسور و پله برقی روان فراز ایمن مقرر شد بعد از پرداخت ۷.۵ درصد از مجموع مطالبات بانک توسط شرکت اقدامات اجرایی از ناحیه بانک متوقف شده و استمهال و قسط بندی وفق ضوابط موجود برای مابقی بدهی صورت پذیرد.

در خصوص سوله متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌ها که در قالب قرارداد اجاره به پارک علم و فناوری واگذار شده و فعلاً در تصرف شرکت پاک پی است مقرر شد از محل مورد نظر بازدید میدانی به عمل آید و نسبت به حل و فصل موضوع اقدام و در صورت لزوم نسبت به تعیین و معرفی سوله‌های دیگر برای استفاده پارک علم و فناوری اقدام کنند.

در خصوص اراضی واگذاری به شرکت تعاونی ۴۴۲ بام جهانبین با توجه به فسخ قرارداد سابق مقرر شد تا وفق مقررات در خصوص واگذاری جدید اراضی اقدام شود و با توجه به اقدامات شرکت مذکور و اخذ برخی موافقت نامه‌های اصولی فعلاً اقدامات اجرایی در خلع ید متوقف و از ناحیه سازمان ورزش و جوانان شرکت مذکور در اولویت قرار گیرد.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.