حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
شناسه : 11881

قوه قضاییه علی رغم اینکه مسئولیت مستقیمی در حوزه اقتصاد ندارد، در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد. این ستاد در استان‌های مختلف فعالیت دارد و برای تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در هر استان حمایت‌های حقوقی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن مسئولان […]

پ
پ

قوه قضاییه علی رغم اینکه مسئولیت مستقیمی در حوزه اقتصاد ندارد، در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد.

این ستاد در استان‌های مختلف فعالیت دارد و برای تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در هر استان حمایت‌های حقوقی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن مسئولان دستگاه قضایی در قالب بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی از نزدیک با مهم‌ترین چالش‌های آن‌ها آشنا می‌شوند که این امر نیز نقش مهمی در حل این چالش‌ها دارد.

مشکلات صنایع شیر پاستوریزه زاگرس (کلار)، مشکلات شرکت سازندگی زاگرس، مشکلات شرکت مقوا سازی کوثر سفید دشت و مشکلات شرکت سما سد از جمله موضوعاتی است که در سال گذشته و در ستاد استانی حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی دادگستری استان چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفته است.

در خصوص مشکلات شرکت صنایع شیر پاستوریزه زاگرس (کلار) مقرر شد اولاً تسهیلات معوق شرکت مذکور با توجه به دادنامه صادره در این زمینه و همچنین ضوابط بانکی مجدداً محاسبه و نسبت به ایجاد مهلت در پرداخت و تقسیط مجدداً اقدام شود و ثانیاً بر اساس ظرفیت مورد نیاز شرکت و به نسبت سهم آورده مشتری، متعاقب ضوابط بانک سرمایه در گردش و سرمایه ثابت لازم جهت راه اندازی شرکت در قالب تسهیلات از ناحیه بانک ملی با اخذ وثیقه محل طرح یا سفته، تسهیلات اختصاص یابد و ثالثاً شرکت مکلف است حداکثر یک ماه پس از انجام اقدامات فوق نسبت به راه اندازی محل طرح اقدام کند.

در خصوص مشکلات شرکت سازندگی زاگرس با توجه به این که مشکلات شرکت در تأمین نهاده‌های دامی و سرمایه در گردش و همچنین ایجاد بازار فروش توسط مسئولان اجرایی بوده و می‌بایست مورد پیگیری قرار گیرد؛ لذا مقرر شد مشکلات شرکت از ناحیه دبیرخانه ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی به استانداری منعکس شود تا از آن طریق پیگیری و راهکار لازم ارائه شود.

در خصوص مشکلات شرکت مقواسازی کوثر سفید دشت مقرر شد تا محاسبات مربوط به میزان بدهی شرکت به بانک صادرات مشخص و در خصوص تمایل شرکت به تسویه نقدی، بخشودگی قانونی مربوطه اعمال شود و در صورت تمایل شرکت به ایجاد مهلت در پرداخت ۲۰ درصد بدهی را نقداً واریز و مابقی را تقسیط کند و در صورت ایجاد اشتغال برای حداقل ۱۰ نفر (به شرط پرداخت حق بیمه) بانک صادرات با اخذ ۷.۵ درصد از مانده بدهی مابقی را تقسیط کند.

همچنین مقرر شد تا در خصوص صدور ضمانت نامه مورد تقاضای شرکت سما سد، بانک‌های ملت و صادرات مساعدت لازم را اعمال کنند.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.