حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
شناسه : 11821

به نقل از خبرگزاری میزان ،در این گزارش به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در آبان ماه ۹۹ در جلسات مسئولان عالی قوه قضاییه اشاره می‌شود. برخورد دوگانه غربی‌ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدرآیت الله رئیسی ۳ آذرماه سال گذشته با تأکید بر لزوم برخورد با افراد […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،در این گزارش به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در آبان ماه ۹۹ در جلسات مسئولان عالی قوه قضاییه اشاره می‌شود.

برخورد دوگانه غربی‌ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
آیت الله رئیسی ۳ آذرماه سال گذشته با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطین با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدین باید بدانند که وضعیت برای هر گونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به صورت شبانه روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخورد دوگانه غربی‌ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: سازمان ملل از سویی از عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیر می‌کند و می‌گوید صداقت شما در این زمینه بیشتر از دیگر کشورهاست و در این راه خسارت‌های مالی و جانی زیادی متحمل شدید، اما از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می‌دهند.

آیت‌الله رئیسی با بیان این که اگر ایران راه ترانزیت مواد مخدر را باز بگذارد، تمام اروپا و آمریکا را مواد مخدر فرا می‌گیرد، افزود: جوانان ما با ازخودگذشتگی در برابر قاچاق مواد مخدر و باند‌های قاچاق می‌ایستند و ما قربانی این مسأله هستیم و این که به جای تقدیر علیه ما قطعنامه می‌دهند، پدیده عجیبی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به آشفتگی وضعیت اجتماعی آمریکا تصریح کرد: امروز به خاطر آزادی سلاح گرم در آمریکا هزاران نفر به خاک و خون کشیده می‌شوند و فضای آنجا ناامن است، اما کسی برای این مسأله و بسیاری از کار‌های ضد حقوق بشری در آمریکا و اروپا قطعنامه صادر نمی‌کند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کانادا به عنوان بانی قطعنامه ضد ایرانی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق انسان است که هم حقوق مردم خودش را تضییع می‌کند و هم به پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران تبدیل شده است و باید علیه آن قطعنامه بدهند.

دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی و انهدام شبکه نفوذ لحظه‌ای درنگ نکنند
رئیس قوه قضاییه ۱۰ آذرماه سال گذشته از پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده نیز سخن گفت و توصیه غربی‌ها برای خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایت را چراغ سبز نشان دادن به تروریست‌ها دانست و گفت: در اجرای اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن نباید کوتاهی کرد و هر حرکتی که موجب بازدارندگی دشمن از تهدید شود، باید انجام داد.

رئیس دستگاه قضا بر همین اساس از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست با قدرت شبکه نفوذ را در جای جای کشور شناسایی و منهدم کنند و تأکید کرد: لحظه‎ای نباید در شناسایی شبکه نفوذ غفلت و درنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پیدا نکنند از داخل به دشمن پالس توطئه بدهند.

آیت الله رئیسی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای برخورد با آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده، به دادستان کل کشور هم مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ایجاد کارگروهی ویژه، موضوع را با جدیت و سرعت پیگیری کند تا اقتضای حق و عدل اجرا شود.

آیت الله رئیسی افزود: نزدیک‎ترین راه به اجرای عدالت، قانون است و قوه قضاییه هم قانون را محور برنامه‌ها و اقدامات خود می‌داند و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در دستگاه قضایی صادر می‌شود، همگی مبتنی بر قانون هستند و هیچ قانون جدیدی وضع نمی‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه، یکی از این موارد را دستورالعمل اجرای قانون رسیدگی به ترک فعل مسئولان اجرایی» عنوان کرد و افزود: قانون می‌گوید اگرمسئولی با ترک فعل موجب خسارت و ضرر و زیان به کشور و بیت المال شد، باید خسارت آن را بپردازد و دستورالعملی که در این زمینه صادر شد، برای اجرای این قانون است.

نقش یکپارچه‌‎سازی خدمات الکترونیک قضایی در تسهیل دسترسی مردم به عدالت
۱۷ آذرماه سال ۹۹ آیت الله رئیسی با تقدیر از اقدامات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای یکپارچه‎سازی خدمات الکترونیک قضایی گفت که این اقدام گام مهمی در جهت هوشمندسازی نظام قضایی و تسهیل دسترسی مردم به عدالت است.

آیت‌‎الله رئیسی ابراز امیدواری کرد با بهره‎مندی از ظرفیت‎ فناوری‌های نوین و هوشمندشدن همه بخش‌های قوه قضاییه، هم فرآیند دسترسی مردم به خدمات قضایی آسان‌تر شود و هم شرایط کار برای همکاران دستگاه قضا به ویژه قضات بهتر شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه واحد‌های قضایی برای حفظ جان همکاران دستگاه قضا و ارباب رجوع در برابر کرونا تأکید کرد، اما در عین حال از مدیران دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه خواست که با دادرسی به موقع، اجازه ندهند کوچک‎ترین وقفه و خللی در رسیدگی به کار مردم به وجود آید.

بدون اغماض با قاصرین و مقصرین موضوع آبگرفتگی‌های اخیر در خوزستان برخورد شود
آیت الله رئیسی ۲۴ آذرماه سال گذشته در واکنش به گزارش حجت الاسلام درویشیان، با تشکر از حضور میدانی و سرکشی وی در استان خوزستان گفت: نفس حضور مسئولان در بین مردم در زمان مشکلاتشان موجب می‌شود مردم بدانند عده‌ای پیگیر مسائل آن‌ها هستند و همین امر موجب آرامش خاطر آن‌ها می‌شود.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: موضوع آبگرفتگی در استان خوزستان برای چندمین بار است که اتفاق می‌افتد و لازم است به صورت جدی موضوع پیگیری شود و اگر قصور، تقصیر و ترک فعل افرادی موجب بروز این شرایط شده، بدون هیچ گونه رودربایستی و اغماض برخورد شود.

رئیس دستگاه قضا به مدیران دستگاه‌های موظف در استان خوزستان هم هشدار داد که باید بدانند ملزم به اجرای توافقات و پیشنهادات ارائه شده برای حل مشکلات مردم هستند.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.