حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
شناسه : 11739

به نقل از خبرگزاری میزان ،در این گزارش به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در آبان ماه ۹۹ در جلسات مسئولان عالی قوه قضاییه اشاره می‌شود. بانک‌ها بدون احراز صلاحیت به کسانی تسهیلات داده اند که می‌گویند کارتن خواب بوده اندآیت الله رئیسی ۵ آبان ماه سال گذشته با بیان این که «سوت […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،در این گزارش به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در آبان ماه ۹۹ در جلسات مسئولان عالی قوه قضاییه اشاره می‌شود.

بانک‌ها بدون احراز صلاحیت به کسانی تسهیلات داده اند که می‌گویند کارتن خواب بوده اند
آیت الله رئیسی ۵ آبان ماه سال گذشته با بیان این که «سوت زنی و اعلام فساد به تنهایی، اسمش مبارزه با فساد نیست»، مبارزه با فساد را در گرو اقدام و برخورد با زمینه‌های فساد و مفسدین دانست و از همگان خواست که گزارش‌های خودشان درباره مفاسد را برای بررسی و رسیدگی به دستگاه مسئول مبارزه با فساد یعنی دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط ارائه دهد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با فساد اقتصادی تصریح کرد: فساد را باید اعلام کرد تا پیگیری شود، اما این که کسی احساس مسئولیت کند و قبل از اثبات یک ادعا آبروی دیگران را ببرد کار درستی نیست و برای جامعه نیز آورده‌ای نخواهد داشت.

آیت الله رئیسی با تقدیر از اقدامات دادستانی تهران در وصول معوقات بانکی و بازگرداندن میلیارد‌ها دلار ارز واردات و صادرات به بیت المال اظهار داشت: مجازات مفسدین اقتصادی مساله مهمی است و افراد مفسد باید به زندان بروند، اما بازگرندان اموال به یغما رفته بیت المال مهم‌تر است و اولویت قرار گرفتن این مسأله قابل تقدیر است.

رئیس دستگاه قضا از تلاش‌های صورت گرفته برای بازگرداندن ارز‌های صادراتی به بانک مرکزی نیز تقدیر کرد و با انتقاد از پرداخت تسهیلات و یا کارت بازرگانی به افرادی که بانک‌ها از آن‌ها به عنوان «کارتن خواب» یاد کردند، گفت: در پرداخت تسهیلات به افراد باید اعتبارسنجی شود، اما عجیب است که برخی بانک‌ها بدون احراز صلاحیت به برخی افراد وام داده اند تا فعالیت اقتصادی انجام دهند یا بدون احراز صلاحیت به افرادی کارت بازرگانی ارائه شده، اما حالا آمار می‌دهند و می‌گویند آن‌ها کارتن خواب بوده اند!

دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی موظف به برخورد با اشرارند
۱۲ آبان ماه سال گذشته آیت‌الله رئیسی به اهمیت «امنیت» اشاره کرد و با بیان این که امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فرع بر وجود امنیت است، متذکر شد: به هیچ وجه نباید اجازه داد امنیت در کشور دچار خدشه شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی با شرارت و فساد می‌خواهند امنیت مردم را سلب کنند و مسئولان امنیتی و انتظامی و قضایی بر اساس قانون مسئولیت دارند با اقدامات پیشگیرانه و مجازات اشرار و ناامن کنندگان در سطح شهر‌ها و حاشیه شهرها، به موقع و قاطع با برهم زنندگان امنیت برخورد کنند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش دادستان تهران درباره پیگیری قضایی وضعیت ارز‌های حاصل از صادراتی که هنوز رفع تعهد نشده‌اند، به دادستان تهران دستور داد ضمن رسیدگی به تخلفات، به این مسأله نیز رسیدگی کند که چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن خواب، برای انجام صادرات مورد تأیید دستگاه‌های دولتی قرار گرفته اند؟

رئیس دستگاه قضا گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران بدانند همانطور که رهبری بار‌ها تذکر دادند، گره زدن تصمیم گیری‌ها به رویداد‌های کشور‌های دیگر غلط است و باید برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی و اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم.

از عزم راسخ خود برای اجرای عدالت نسبت به عوامل ترور حاج قاسم سلیمانی عقب‌نشینی نمی‌کنیم
آیت‌الله رئیسی ۱۹ آبان ماه سال گذشته اظهار داشت: درست است تروریستی که دستش به خون قهرمان ملی ما آلوده بود، از کاخ نمرودی‌اش بیرون انداخته شده است، اما جمهوری اسلامی از عزم راسخ خود برای اجرای عدالت نسبت به عوامل ترور حاج قاسم سلیمانی و تروریست‌های اقتصادی که در قالب تحریم علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند، عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد که با ترور چهره شاخص مبارزه با تروریسم در دنیا، نه تنها به ملت ایران که به ملت‌های منطقه و همه ملت‌های مسلمان جفا شد و حمله خونبار گروهک تروریستی داعش به دانشگاه کابل را نمونه‌ای از این جفا دانست.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: افراد جاهلی که به کانون علم و اندیشه حمله کردند و دانشجویان بی گناه و بی پناه را به خاک و خون کشیدند، تروریست‌هایی بودند که به دست دموکرات‌های آمریکا ساخته شدند و جمهوری خواهان هم از آن‌ها بهره برداری کردند و ما این جنایت را از جانب داعش می‌دانیم.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر این که هم در قانون اساسی و هم در سیاست‌های مصوب نظام و قوانین موضوعه، بر تحکیم نظام خانواده تأکید شده است، اظهار داشت: میانجی‎گری و حل اختلافات از مسیر داوری نیازمند سازوکار است و فعال کردن نظامات حل اختلاف با همین نگاه در اولویت برنامه‌های تحولی دستگاه قضا قرار گرفته است.

انتخابات آمریکا رسوایی بزرگی بود که چهره واقعی آن‌ها را برملا کرد
۲۶ آبان ماه سال گذشته رئیس قوه قضاییه با اشاره به اعلام شرایط ویژه برای مقابله با کرونا در کشور، تصریح کرد: شرایط موجود اجرای قاطع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از موضع حاکمیتی و نظارت بر این فرایند را می‌طلبد و نظارت بر اجرا، شرط موفقیت این تصمیمات است.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که هیچ نقطه‌ای برای تروریست‌ها امن نخواهد بود و در هر زمانی در هر کجا که باشند، به دست عدالت گرفتار خواهند شد، بر افزایش روزافزون اقتدار امنیتی و انتظامی و قضایی تأکید کرد تا مردم اطمینان یابند دشمنان قسم خورده این مرز و بوم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

آیت الله رئیسی با اشاره به نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی آمریکا، اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواستند تصویری دموکراتیک از خود در جوامع نشان دهند، اما انتخابات اخیرشان یک رسوایی بزرگ برای آن‌ها به وجود آورد که پوسته نمایش دموکراسی را کنار زد و چهره واقعی آمریکا را برملا کرد.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.