حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
شناسه : 11658

در بازدید اخیر حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان مرکزی شیراز که در راستای پایش مستمر زندانیان استان فارس و کاهش جمعیت کیفری انجام شد؛ آخرین وضعیت پرونده زندانیان بررسی و پرونده یک قتل با حضور عالی‌ترین مقام قضایی استان فارس به سازش منجر شد. در این جلسه صلح […]

پ
پ

در بازدید اخیر حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان مرکزی شیراز که در راستای پایش مستمر زندانیان استان فارس و کاهش جمعیت کیفری انجام شد؛ آخرین وضعیت پرونده زندانیان بررسی و پرونده یک قتل با حضور عالی‌ترین مقام قضایی استان فارس به سازش منجر شد.

در این جلسه صلح و سازش که با حضور خانواده مقتول که تبعه کشور افغانستان است، برگزار شد، رئیس کل دادگستری فارس با تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید و با قدردانی از پدر مقتول گفت: دستورات دین مبین اسلام و قرآن کریم بر گذشت و بخشش استوار است؛ هر چند قصاص نیز حق شرعی و قانونی اولیای دم است.  

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: باید از این اقدام خداپسندانه اولیای دم که نشان از تقوا، ایمان و صبر در بین آنان است و بدون هیچ چشم داشتی از حق قانونی خود گذشت کرده و باعث ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه شده اند، قدردانی کرد.

وی بیان کرد: این اقدام ارزشمند که با تلاش و پیگیری اعضا و کارکنان شورا‌ی حل اختلاف شعبه ۴۹ زندان انجام شد باعث گذشت و اعلام رضایت اولیای دم شد و زندانی محکوم به قصاص این پرونده پس از ۸ سال از قصاص رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: حکم محکومیت قاتل با تایید دیوان عالی کشور و اخذ استیذان آماده اجرا بود که با توجه به نسبت خانوادگی خانواده‌های قاتل و مقتول با یکدیگر و افزایش احتمال صلح و سازش در پرونده موضوع در دستور کار شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف زندان قرار گرفت که پس از تلاش مستمر اعضا و مذاکره با پدر مقتول که هم اکنون در فاریاب افغانستان زندگی می‌کند رضایت کامل و بدون قید و شرط وی اخذ و با حضور وی در زندان موضوع به مصالحه و اعلام رضایت شاکی خاتمه یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.