حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
شناسه : 11500

احمدرضا بهرامی سامانی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری هفتمین مراسم صلح و سازش میان خانواده‌های قاتل و متوفی در این استان اظهار کرد: با وساطت ریش سفیدان و معتمدان محلی و همچنین تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضاء شورا‌های حل اختلاف یک فقره پرونده قتل در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان […]

پ
پ

احمدرضا بهرامی سامانی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری هفتمین مراسم صلح و سازش میان خانواده‌های قاتل و متوفی در این استان اظهار کرد: با وساطت ریش سفیدان و معتمدان محلی و همچنین تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضاء شورا‌های حل اختلاف یک فقره پرونده قتل در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی نزاعی که در سال ۱۳۹۳ در شهر جونقان به وقوع پیوست به قتل رسید که بلافاصله پرونده قتل وی در دستگاه قضایی تشکیل و با صدور قرار مجرمیت مراتب دستگیری و محاکمه متهم آغاز شد.

بهرامی تصریح کرد: پس از رسیدگی به پرونده، علیرغم صدور حکم قصاص برای محکوم علیه، اولیاء دم از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص گذشتند و به متهم زندگی دوباره‌ای بخشیدند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷ فقره پرونده قتل عمد با تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف و رضایت اولیاء دم به صلح و سازش منجر و تعداد ۹ محکوم از قصاص رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.