حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
شناسه : 11401

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای آموزشی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه سرفصل‌های مورد نیاز در تقویم آموزشی دادگستری استان کرمان پیش بینی شده است، گفت: بهره گیری از تجربیات قضات برجسته کشوری به منظور ارتقای سطح کاری قضات استان کرمان و افزایش کیفیت آموزشی از موارد مورد […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای آموزشی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه سرفصل‌های مورد نیاز در تقویم آموزشی دادگستری استان کرمان پیش بینی شده است، گفت: بهره گیری از تجربیات قضات برجسته کشوری به منظور ارتقای سطح کاری قضات استان کرمان و افزایش کیفیت آموزشی از موارد مورد تاکید در حوزه آموزش دادگستری استان کرمان به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های نقد رای نیز در راستای برنامه‌های آموزشی دادگستری کل استان کرمان به خوبی دنبال شده و در سال آینده نیز با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تداوم خواهد داشت.

وی آموزش تخصصی قضات را امری ضروری برشمرد و ادامه داد: اداره تصفیه امور ورشکستگی در کرمان با تصویب چارت و ابلاغ تشکیلات طی دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

موحد در ادامه با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی، گفت: لازم است که با استفاده از شیوه‌های جایگزین دادرسی در راستای رفع اختلافات اقدام شده و از ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت مساجد به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ صلح وسازش بااستفاده از روش‌های جایگزین دادرسی از ضروریات سال آینده است؛ زیرا با وجود افزایش شعب، قضات و کارکنان دستگاه قضایی، حجم کار نیرو‌های انسانی شاغل در مراجع قضایی همچنان بالاست.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: تقویم آموزشی دادگستری کل استان کرمان بر اساس نیاز‌های اموزشی اعلام شده از سوی واحد‌های قضایی تدوین شده و پس از تصویب در مراجع مربوطه اجرایی خواهد شد.

محمدباقر اسلامی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی دادگستری استان کرمان در سال آینده به دو صورت حضوری و آنلاین برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: دوره‌های حضوری در صورت رفع بیماری کرونا اجرایی خواهد شد و در غیر اینصورت این دوره‌ها نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: قوانین جدید چک، حضانت، اشنایی با آرای وحدت رویه، مباحث مربوط به محاکم خانواده و حقوقی، تفسیر عقود بانکی، تشریح دستورالعمل اتقان آرا، حقوق گمرکی، بازار سرمایه و… از جمله سرفصل‌های آموزشی سال آینده دادگستری کل استان کرمان به شمار می‌رود.

موحد ضمن بیان اینکه طی سال گذشته در مجموع ۳۰ دوره آموزش شغلی قضایی با ۲۵ هزار و ۲۱۰ نفر ساعت و ۴۸ دوره آموزش شغلی برای کارکنان اداری با ۷۸ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت در دادگستری کل استان کرمان برگزار شده است، گفت: نشست‌های قضایی در استان کرمان نیز با محوریت آموزش برگزار می‌شود که در این راستا طی سال جاری ۲۷۶ نشست قضایی در ۲۵ حوزه قضایی استان کرمان برگزار شده است.

معاون دادگستری کل استان کرمان به برگزاری مستمر نشست‌های نقد رای در استان کرمان به صورت ماهانه نیز اشاره و بیان کرد: برگزای این نشست‌ها در سال آینده نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

اسلامی به تدوین و چاپ فصلنامه دادبان اشاره کرد و گفت: دوره چهارم کارآموزی قضایی نیز در سال جاری با حضور ۵۲ کارآموز برگزار شده است.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.