حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
شناسه : 11153

سومین اجلاس برخط هیات‌مدیره آمبودزمان کشور‌های اسلامی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این اجلاس ضمن تبریک عید سعید مبعث گفت: رسالت پیامبر (ص) هدایت بشریت به فطرت است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها اخلاق و مکارم انسانی است. همچنین عدالت و […]

پ
پ

سومین اجلاس برخط هیات‌مدیره آمبودزمان کشور‌های اسلامی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این اجلاس ضمن تبریک عید سعید مبعث گفت: رسالت پیامبر (ص) هدایت بشریت به فطرت است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها اخلاق و مکارم انسانی است. همچنین عدالت و ظلم‌ستیزی از جمله رسالت‌های حضرت محمد (ص) است و همه این‌ها برای فراهم کردن زمینه بندگی خدای متعال است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سعادت بشر در اطاعت و بندگی خداست. همه احکام و دستورات قرآن و پیامبر اعظم (ص) برای تحقق هدف خلقت است که خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ».

وی تأکید کرد: به‌واسطه اینکه نام این انجمن، آمبودزمان کشور‌های اسلامی است و اعضای آن شامل کشور‌های اسلامی هستند، لازم است از آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم در انجام مسئولیت‌هایی که داریم بیشتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به اظهارات رئیس آمبودزمان آذربایجان در خصوص حقوق بشر گفت: پیشنهاد می‌کنم کشور‌های عضو آمبودزمان کشور‌های اسلامی در زمینه حقوق بشر با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با استقبال از دوره‌های آموزشی مشترک بین کشور‌های عضو آمبودزمان اسلامی خواستار استمرار این دوره‌ها و همچنین مطابقت موضوعات آن با نیاز‌های کشور‌های عضو شد.

وی شعار «هر ایرانی یک ناظر افتخاری» را ایده موفق سازمان بازرسی در جلب مشارکت عمومی مردم ایران در مبارزه با فساد دانست و گفت: در دوره‌های آموزشی باید زمینه این موضوع فراهم شود تا کشور‌ها تجارب موفق خود در زمینه مبارزه با فساد را با همدیگر به اشتراک بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان آمبودزمان ایران برای اینکه بتواند مأموریت خود را به خوبی انجام دهد و همچنین رضایت مردم را بیشتر جلب کند، از مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه چند پیشنهاد درباره دوره‌های آموزشی مشترک انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی مطرح کرد که با استقبال ترکیه به‌عنوان رئیس انجمن و دیگر اعضای انجمن روبرو شد.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.