حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
شناسه : 11192

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلاء دادگستری ایران اظهار داشت: رضایتمندی مردم از دستگاه قضا مستلزم سلامت درونی و بیرونی دو نهاد وکالت و قضاوت است و در این راستا باید با هر آنچه که می‌تواند موجب اختلاف و ایجاد شکاف در میان این دو […]

پ
پ

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلاء دادگستری ایران اظهار داشت: رضایتمندی مردم از دستگاه قضا مستلزم سلامت درونی و بیرونی دو نهاد وکالت و قضاوت است و در این راستا باید با هر آنچه که می‌تواند موجب اختلاف و ایجاد شکاف در میان این دو نهاد گردد مقابله کرد.

وی افزود: وکیل، همکار و یاری رساننده قاضی در محکمه محسوب می‌شود و وی نیز همانند قاضی در قبال احقاق حق مردم و اجرای عدالت مسئولیت دارد. بهرامی تصریح کرد: در این راستا باید ارتباط میان قاضی و وکیل به صورت کاملا رسمی و با رعایت احترام و پذیرش مقررات مرتبط با هر مجموعه باشد تا روند رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت عمل بیشتری صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان ارتباط مستمر و تعامل دو سویه میان کانون وکلا و دادگستری را یکی از عوامل پیشبرد سیاست‌های قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: بر اساس سند تحول قوه قضائیه، دادگستری کل استان آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف به ویژه امور آموزشی و فرهنگی کانون وکلا را یاری دهد.

در این دیدار جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلاء دادگستری ایران نیز با تقدیر از تعامل میان دادگستری استان با کانون وکلا خواستار برگزاری نشست‌های علمی حقوقی با حضور قضات برجسته دادگستری و وکلا به منظور تبیین مسائل حقوقی و و تبادل افکار و اطلاعات شد.

وی همچنین با اشاره به استقلال دستگاه قضا و کانون‌های وکلا در سخنانی اظهار داشت: همان‌گونه که استقلال قاضی نافی نظارت بر رفتار او محسوب نمی‌شود، استقلال وکیل نیز به معنای گریز از پاسخگویی و عدم پذیرش مسئولیت توسط وی نمی‌باشد و ما در این خصوص با هرگونه تخلف پیش آمده برخورد می‌کنیم.

وی افزود: کار وکیل باید روشن سازی رأی قاضی باشد و جنانچه اختلافی نیز وجود داشته باشد باید این اختلاف در زمینه مسائل علمی باشد و نه امور دادرسی به پرونده.

کوشا در پایان یادآور شد: طبق فرمایشات ریاست  قوه قضائیه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت محسوب می‌شوند که علاوه بر دفاع از حق افراد، وظیفه دفاع از حق جامعه و صیانت از حقوق عامه را نیز بر عهده دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.