حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
شناسه : 11098

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان بازدید از «گرمدره» که با هدف بررسی مشکلات قضایی این شهر انجام شد، با اشاره به اینکه دادگستری استان البرز نسبت به مشکلات و مسائل گرمدره شناخت کامل دارد، بیان کرد: این شهر با وجود جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفری فاقد مجتمع قضایی مستقل […]

پ
پ

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان بازدید از «گرمدره» که با هدف بررسی مشکلات قضایی این شهر انجام شد، با اشاره به اینکه دادگستری استان البرز نسبت به مشکلات و مسائل گرمدره شناخت کامل دارد، بیان کرد: این شهر با وجود جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفری فاقد مجتمع قضایی مستقل بوده و تنها مجموعه مستقر، شورای حل اختلاف این شهر است که یکی از شورا‌های حل اختلاف موفق استان البرز است.

وی افزود: بررسی پرونده‌های مربوط به شورای حل اختلاف این شهر نشان می‌دهد که اهتمام جدی در امر صلح و سازش وجود دارد؛ گسترش اصلاح ذات البین یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه در دوره جدید است که قانون شورای حل اختلاف جدید بر آن تمرکز دارد برای اینکه در محاکم قضایی هر چقدر هم آراء عادلانه باشد یکی از طرفین که رای علیه وی صادر شده ناراضی خواهد بود، ولی در صلح و سازش که مبتنی بر رضایت طرفین است هر دو طرف رضایت دارند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع خدمات قضایی یکی از سیاست‌های جدی دادگستری استان البرز در دوره جدید است، عنوان کرد: در دو سال اخیر ایجاد مجتمع‌های قضایی در چهار نقطه کرج به منظور کاهش تردد مردم به مرکز کرج پیگیری شده که احداث مجتمع قضایی محمدشهر و تصویب احداث مجتمع کمالشهر در سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز از دستاورد‌های این سیاست بوده است.

وی متذکر شد: با ایجاد مجتمع قضایی محمدشهر کلیه خدمات قضایی از دادسرا تا کیفری دو، دادگاه حقوقی و محاکم خانواده به کلیه ساکنان جنوب اتوبان ارائه می‌شود و مردم این مناطق بی نیاز از تردد به کرج هستند.

رئیس کل دادگستری استان البرز از پیگیری احداث مجتمع قضایی در گرمدره به عنوان یکی از برنامه‌های آتی مجموعه خود یاد کرد و گفت: دادگستری استان البرز این آمادگی را دارد تا زمان اختصاص منابع با توجه به اعلام شهرداری گرمدره برای تامین فضای مناسب، نسبت به ایجاد ۸ شعبه قضایی که شامل ۳ شعبه دادسرا، ۲ شعبه حقوقی، ۲ شعبه کیفری ۲ و یک شعبه دادگاه خانواده اقدام کند تا مردم این شهر کلیه خدمات قضایی را در همین منطقه دریافت کنند.

درخواست برای ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی یکی از مطالبات امام جمعه و اعضای شورای شهر گرمدره در این نشست بود که فاضلی هریکندی دستورات لازم برای ایجاد یک دفتر خدمات الکترونیک در این شهر یا استقرار نمایندگی یکی از دفاتر کرج را به معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان صادر کرد.

وی همچنین در خصوص دغدغه مطرح شده توسط مسئولان شهری مبنی بر اتخاذ تدابیری برای کاهش وقوع جرم سرقت تصریح کرد: دادگستری استان البرز به منظور انسجام بخشی بر اقدامات مقابله‌ای در این حوزه در اواخر آذرماه امسال اقدام به تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص برای اولین بار در کشور کرد.

فاضلی هریکندی تمرکز قرارگاه جرایم خاص را در سه حوزه انواع سرقت ها، تجاوزات و شرارت‌ها برشمرد و بیان کرد: پس از ایجاد این قرارگاه چندین طرح ضربتی مقابله با سارقان و مالخر‌ها در استان البرز با همکاری نیروی انتظامی اجرایی شده که از دستاورد‌های آن کاهش میزان وقوع سرقت در ماه پایانی سال و افزایش درصد زندانیان موضوع جرایم سرقت به جایگاه اول در بین زندانیان سایر جرایم است که از افزایش میزان دستگیری سارقان در ماه‌های اخیر حکایت دارد.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه با اجرای کامل برنامه‌های مدون شده برای قرارگاه در ماه‌های آتی، ضریب سرقت در استان البرز کاهش محسوسی داشته باشد، تاکید کرد: هم اکنون طرح مقابله با مراکز عمده توزیع مواد مخدر در استان البرز در دست اجراست که اجرای همین طرح در کنار کاهش تعداد معتادان متجاهر و امحای باند‌های توزیع مواد مخدر، منجر به کاهش وقوع سرقت‌های خرد خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.