حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
شناسه : 11126

به نقل از خبرگزاری میزان ،سردار سرتیپ محمد شیرازى، رئیس دفتر نظامى فرمانده کل قوا در آیین رونمایى دو جلد کتاب سازمان قضایى نیروهاى مسلح با عناوین «تبیین اندیشه و تدابیر قضایی مقام معظم رهبری» و «فرامین امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا ناظر بر رسیدگی‌های دادسرا و دادگاه‌های نظامی» اظهار داشت: حامل سلام گرم […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،سردار سرتیپ محمد شیرازى، رئیس دفتر نظامى فرمانده کل قوا در آیین رونمایى دو جلد کتاب سازمان قضایى نیروهاى مسلح با عناوین «تبیین اندیشه و تدابیر قضایی مقام معظم رهبری» و «فرامین امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا ناظر بر رسیدگی‌های دادسرا و دادگاه‌های نظامی» اظهار داشت: حامل سلام گرم و صمیمى حضرت آقا خدمت شما مسئولان سازمان قضایى نیروهاى مسلح و همکاران شما هستم.

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با تقدیر از اقدام سازمان قضایى نیروهاى مسلح در تدوین دو کتاب اظهار کرد: نکته‌اى که همواره بر آن تاکید مى‌شود این است که تدابیر مقام معظم رهبرى را درست دریافت کنیم. عمق تدابیر ایشان خیلی بلند است و جوانب مختلفى دارد و باید از خدا بخواهیم که این تدابیر را هم خوب دریافت کنیم و هم در اجراى آن‌ها اهتمام بورزیم.

وى اظهار کرد: اکنون سالیان سال است که از پیروزى انقلاب اسلامى مى گذرد و تدابیر انباشته شده و جمع کردن و نگاه به این تدابیر اثر وضعى دارد. هر چه در تدابیر امامین انقلاب اهتمام کردیم به همان میزان موفق بودیم و اثر آن را دیدیم و هر چه غفلت کردیم به همان میزان از اهدافمان دور شدیم.

سردار سرتیپ شیرازى خاطرنشان کرد: متن کار سازمان قضایى نیروهاى مسلح پیشگیرى است و خیلى هم اثرگذار است؛ به میزانى که تهدیدات را بتوانیم شناسایى کنیم و در جهت آن عمل کنیم، توفیق پیدا کرده ایم.

رئیس دفتر نظامى فرمانده کل قوا اظهار کرد: اگر قیام حضرت امام نبود معلوم نبود که این انقلاب چه زمانى به نتیجه مى رسید. در آن زمان ایرانى احساس خفت مى کرد و هیچ توانمندى از نظر نظامى نداشتیم و تمام تجهیزات از بیرون مى آمد و به ما دیکته مى شد. به لطف خداوند با همت مقام معظم رهبرى به وضعیتى رسیدیم که توانمندى ما امروز موجب بازدارندگى براى دشمن است و این در اثر اجراى فرامین ولایت است و باید این راه را با اقتدار دنبال کنیم.

وى گفت: رسیدگى‌ها سخت و مشکل است، اما اگر بشود به موقع اقدام کرد برد کار ماست و شدنى است.

سردار سرتیپ شیرازى با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبرى در خصوص قوه قضاییه و وظایف آن اظهار کرد: آشنا کردن مردم به حقوق و مقررات خیلی مهم است و از وقوع جرایم پیشگیرى مى شود. این مسئولیت سنگینى روى دوش همه به خصوص فرماندهان است. استفاده از فناورى نو بسیار کار‌ها را تسریع مى کند، قبلا براى خدمت سربازى مراجعه داشتیم، اما در حال حاضر سیستم عمل مى کند. در حال حاضر کار‌ها با هزینه خیلى کمترى انجام مى شود.

رئیس دفتر نظامى فرمانده کل قوا در ادامه بیان کرد: باید از فناورى‌ها نو براى نیازهاى خدمتى خود مطالعه، پژوهش و مطالبه داشته باشیم و سعى کنیم خود را از روش هاى جارى بیرون بکشیم. یکى از برکات مطالعه همین موضوع است.

وى با اشاره به شخصیت شهید سردار سلیمانى تصریح کرد: در زندگى شهید حاج قاسم دیدیم که این عزیز مى توانست بار‌ها و باز‌ها شهید شود، اما توانست کار را به سلامت به آخر برساند که توفیق بزرگى است.

سردار سرتیپ شیرازى عنوان کرد: یکى از کارهایى که سازمان قضایى نیروهاى مسلح انجام مى دهد اجراى دقیق دستورالعمل احضار است که این دستورالعمل تا امروز خیلى موثر بوده و سازمان قضایى هم کار خود که رسیدگى است را انجام مى دهد و هم حرمت فرماندهان حفظ مى شود.

رئیس دفتر نظامى مقام معظم رهبرى گفت: مقام معظم رهبرى از شخص آقاى بهرامى راضى هستند و از سازمان قضایى هم ناراضى نیستند و این انتظارات مقام معظم رهبرى بوده که ما را در سطح کشور و دنیا به ویژه در سطح نیروهاى مسلح بالا کشیده است.

وى گفت: کار‌های شایسته زیادى مى توان انجام داد که جرم کم شود و بخشی از کار‌ها با فرهنگ سازى باید انجام شود و اگر فرهنگسازى و اطلاع رسانى شود از وقوع جرایم پیشگیرى مى کند. در این زمینه انتظاراتى از عزیزانى است که در بخش قضا فعالیت دارند تا بتوان اقداماتى اساسى‌تر انجام داد.

سردار سرتیپ شیرازى با تاکید بر اینکه انجام به تکلیف رمز توفیق ماست، گفت: انشالله سرانجام ما ختم به خیر و شهادت باشد.

در پایان این آیین، از دو جلد کتاب سازمان قضایى نیروهاى مسلح رونمایى شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.