حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
شناسه : 10863

حجت الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان در آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان با بیان اینکه با مرور آیات و روایات در می‌یابیم که جایگاه وکالت بسیار مقدس است، گفت: وقتی وکلا بر راز‌های مردم آگاه می‌شوند و مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند، باید رازدار باشند؛ […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان در آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان با بیان اینکه با مرور آیات و روایات در می‌یابیم که جایگاه وکالت بسیار مقدس است، گفت: وقتی وکلا بر راز‌های مردم آگاه می‌شوند و مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند، باید رازدار باشند؛ زیرا رازداری رمز اولیه کار وکالت و قضاوت به شمار می‌رود.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با وظیفه وکیل دفاع از انسانی است که پشت و پناهی جز خداوند ندارد، گفت: از این رو وکیل باید در بیان مطالب و دلایل قوی عمل کند.

وی تصریح کرد: دفاع وکیل از موکل باید در چارچوب قانون و حق انجام شده و از هرگونه مجادله با قاضی خودداری شود و وکلا باید در بیان حقیقت به شکلی هنرمندانه و با آرامش اقدام کنند که با دلایل و مدارک، ابعاد مختلف موضوع را برای قاضی روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: وکیل باید به این مرحله برسد که اعتماد عمومی مردم را نسبت به خود جلب کند و در این راستا نباید بنای کار را برای کسب مال گذاشت و باید بنا را بر این گذاشت که رساندن حق به حقدار ارزش بسیار والایی دارد که در تمامی ابعاد زندگی وکیل اثر می‌گذارد.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان از وکلا به عنوان بازوی عدالت یاد کرد و افزود: وکیل باید به قاضی کمک کند تا عدالت به بهترین شکل ممکن در جامعه محقق شود و در این رابطه تمامی افراد مرتبط با پرونده از جمله قاضی، وکیل، کارشناس و… اگر دست به دست هم دهند تا واقعیت و حقیقت را آشکار کنند، موجب رضای خداوند می‌شود.

وی، حجم بالای ورودی پرونده‌ها را یکی از مشکلات دستگاه قضایی برشمرد و گفت: به منظور کاهش ورودی به محاکم نیاز به همراهی و همکاری وکلا داریم تا با صلح و سازش در میان طرفین دعوا در این راستا اقدام کنند و وکلایی که در راستای صلح و سازش تلاش می‌کنند از سوی کانون باید شناسایی شوند، به مردم و جامعه معرفی شوند، اگر بنا باشد تشویق شوند به نحو آشکار تشویق شوند، این وکلا آبروی جامعه وکالت و برگ برنده جامعه را در دست دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه معاضدت، انتظار دیگر دستگاه قضایی از وکلاست، گفت: بخش اعظمی از سند تحول قضایی با همراهی وکلا اجرایی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.