حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
شناسه : 10888

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه مشترک دادگستری و منابع طبیعی استان گلستان از حدنگاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در این استان با پیگیری دادگستری خبر داد و بیان کرد: سند نداشتن اراضی ملی علت عمده دست اندازی به این اراضی بود و برای رفع این مشکل، […]

پ
پ

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه مشترک دادگستری و منابع طبیعی استان گلستان از حدنگاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در این استان با پیگیری دادگستری خبر داد و بیان کرد: سند نداشتن اراضی ملی علت عمده دست اندازی به این اراضی بود و برای رفع این مشکل، کمیته مشترکی با محوریت دادستانی، منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد استان گلستان تشکیل شد تا حدنگاری و سنددار کردن اراضی ملی استان گلستان را به صورت ویژه و در اولویت دنبال کند که خوشبختانه از پارسال با همت این کمیته حدنگاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از یک میلیون و ۲۷۵ هزار هکتار اراضی ملی استان گلستان انجام شد و مابقی اراضی هم که مشکلات حقوقی دارد در دست پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی را تقویت کرده ایم و در شهرستان‌هایی هم که شعبه ویژه نداریم پرونده‌های منابع طبیعی با اولویت رسیدگی می‌شوند.

وی اظهار کرد: دفاع ضعیف، نبود مستندات قوی و اعتراض نکردن به موقع به نظر‌های کارشناسی، کار در محاکم برای دفاع از منابع طبیعی را سخت می‌کند و نیازمند بهتر عمل کردن منابع طبیع طبیعی در این زمینه است.

هاشمیان افزود: در موضوع جنگل‌ها افکار عمومی حساس شده، اما هنوز مراتع مغفول مانده و این بستر تجاوز خاموش به این اراضی را فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: باید با استفاده از ظرفیت سمن‌ها افکار عمومی را نسبت به مراتع حساس کنیم.

وی از سمن‌ها خواست با استفاده از ظرفیت‌های قانون در مواردی که دستگاه‌های متولی در امور حفظ منابع ملی ساکتند طرح دعوی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان گلستان هم در این جلسه از تشکیل سه پرونده جدید برای یکی از مسئولان سابق منابع طبیعی استان گلستان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها با موضوع قاچاق چوب است.

سیدحسینی افزود: امروز قاچاق چوب در استان گلستان به یک معضل تبدیل شده و به نظر می‌رسد متاسفانه نظارت‌ها هم در این بخش کافی نیست.

وی در ادامه این جلسه خواستار تعیین تکلیف اراضی بلاصاحب به ویژه در حاشیه جنگل‌های استان گلستان شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.