حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
شناسه : 10875

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان با روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس با اشاره به محور‌های سخنان ریاست قوه قضاییه در دیدار اخیر با اعضای شورای عالی قضایی کشور و شورای قضایی استان‌ها عنوان کرد: در این نشست ریاست قوه […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان با روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس با اشاره به محور‌های سخنان ریاست قوه قضاییه در دیدار اخیر با اعضای شورای عالی قضایی کشور و شورای قضایی استان‌ها عنوان کرد: در این نشست ریاست قوه قضاییه اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی دانستند و تاکید کردند که این مهم نباید مخدوش شود.

وی با اشاره به ارتقاء رضایت مندی عمومی مراجعان از دستگاه قضایی کشور، تاکید کرد: لازم است در سطح استان کرمان، شهرستان‌ها و بخش ها، میزان رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه قضایی به صورت مستمر بررسی شود و اگر در جایی با کاهش رضایت عمومی روبرو بودیم اقدامات لازم برای رفع مشکلات و خلاء‌های موجود انجام شود تا در نهایت رضایت مردم حاصل شود.

موحد، نظارت مستمر بر تداوم عملکرد خوب همکاران قضایی را از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و گفت: باید توجه داشت که نظارت منافاتی با اعتماد ندارد و تمامی کارکنان دستگاه قضایی بر مبنای اعتماد کار خود را در این دستگاه شروع کردند؛ اما نظارت برای حفظ اعتماد و استمرار آن همواره باید وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان توجه به ساز و کار‌های مصالحه و انجام صلح و سازش را از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های کلان قوه قضاییه استفاده از جایگزین‌های قضایی است تا از طریق ساز و کار‌های جایگزین دادرسی ورودی محاکم و مراجع را کاهش داده و فرهنگ صلح و سازش و مدارا در جامعه تعمیق بخشد که در زمینه تقویت شورا‌های حل اختلاف و استفاده از ظرفیت‌های مصلحین مورد تاکید قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه استفاده از ظرفیت‌های مصلحین از استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود.

موحد تعیین تکلیف پرونده‌های معوق را از مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه برشمرد و تاکید کرد: بنا به تاکیدات ریاست قوه قضاییه اقدامات این حوزه باید ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس تاکید ریاست قوه قضاییه اعمال ماده ۴۷۷ برای جلوگیری از صدور احکام خلاف شرع بیّن در نظام قضایی کشور به عنوان یک امر احتیاطی مورد توجه قرار دارد، گفت: لازم است که با استفاده درست از ظرفیت‌های این بخش اجازه ندهیم حکمی خلاف بیّن شرعی و قانونی صادر شود.

وی در ادامه تاکید ریاست قوه قضاییه بر ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این رابطه قوه قضاییه بر اساس سند تحول قضایی به سمت تخصصی کردن دادرسی‌ها پیش می‌رود و تاکید ریاست قوه قضاییه این است که قضات علاوه بر دانش حقوقی با دانش‌های تخصصی لازم در حوزه‌های مختلف آشنایی نسبی و لازم برای دادرسی عادلانه را داشته باشند تا بتوانند عدالت را در جامعه محقق سازند.

موحد، توجه به حقوق عامه در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه انفال و حقوق مردم را از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: در ایام پایانی سال که مردم بیش از سایر زمان‌ها در بازار حضور دارند؛ لازم است که دادستان‌ها به موضوع نظارت بر بازار توجه ویژه‌ای داشته باشند و به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

وی با اشاره به کمبود برخی اقلام کالایی در بازار با وجود تولید متناسب با نیاز، تاکید کرد: اقدامات دلالان در حوزه بازار مردم را به شدت آزار می‌دهد و دادستان‌ها نباید اجازه دهند که دلالان در بازار تولید و عرضه دخالت کنند؛ زیرا اقدامات دلالی اخلال جدی به نظام اقتصادی کشور وارد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، برنامه ریزی و حرکت بر مدار برنامه را از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه دانست و گفت: برنامه ریزی در حوزه کار قضایی همواره مورد توجه بوده و در سند تحول قضایی نیز بر موضوع برنامه‌ریزی تاکید ویژه انجام شده است.

وی یادآور شد: در استان کرمان طی سال‌های اخیر همواره تلاش شده که با مشخص کردن اهداف، از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت شود و در این رابطه برای سال آینده نیز برنامه مشخصی در چارچوب سند تحول قضایی در این استان تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی کاهش ۸ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان کرمان در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و توجه ویژه به اتقان آرا از دیگر برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی در سال آینده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز هستیم و کشور و مردم خود را آماده می‌کنند تا انتخابات افتخارآفرینی برگزار شود، گفت: نخستین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرکز استان کرمان برگزار شده و در شهرستان‌ها نیز باید در اسرع وقت برگزار شود تا دستگاه قضایی به وظیفه مهم و انقلابی خود در این برهه حساس به طور کامل عمل نماید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.