حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
شناسه : 10614

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: همه همکاران مرتبط با مجموعه قضا باید به کرامت انسانی توجه ویژه داشته باشند.رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: یکی از آفات امر قضا آمیخته کردن قضاوت با هوا‌های نفسانی است و قضات باید به پرهیز از این مسئله توجه ویژه داشته باشند.وی افزود: مراجعه قاضی به کارشناس و مشاوره […]

پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: همه همکاران مرتبط با مجموعه قضا باید به کرامت انسانی توجه ویژه داشته باشند.
رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: یکی از آفات امر قضا آمیخته کردن قضاوت با هوا‌های نفسانی است و قضات باید به پرهیز از این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: مراجعه قاضی به کارشناس و مشاوره با افراد متخصص، آگاه و صاحب تجربه نه تنها خلاف استقلال قضایی نیست بلکه در صدور رای متقن تاثیر بسزایی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: آمار‌های موجود نشان می‌دهد که زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها کاهش یافته، اما باز هم باید در این رابطه گام‌های جدی‌تر برداشته شود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت صیانت از حقوق عامه اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از حقوق عامه در حال تضییع مطلع هستند، می‌توانند آن را به صورت مستند از طریق سامانه سجام ارسال کنند تا موضوع به دادسرا ارجاع و دادستان جهت صیانت از آن اقدام کند و به این ترتیب احیای حقوق عامه را سرعت ببخشند.
مقام ارشد قضایی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به ساز و کار مصالحه و انجام صلح و سازش نیز تأکید کرد و گفت: آن دسته از دعاوی مالی و خانوادگی که در شورای حل اختلاف و دادگاه‌ها با مصالحه قابل حل و فصل هستند باید از همین طریق به نتیجه برسند.
وی ضمن تاکید بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا گفت: سلامت قوه قضاییه تضمین کننده سلامت تصمیمات و آراء و احکام قضایی است همچنین اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است که نباید مخدوش شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.