حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
شناسه : 10496

علی دیزجی، معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات حقوقی تهران بزرگ، طی تفاهم نامه‌ای بر درج موضوع داوری در عقود و قرارداد‌های تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم توافق کرد. دیزجی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه […]

پ
پ

علی دیزجی، معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات حقوقی تهران بزرگ، طی تفاهم نامه‌ای بر درج موضوع داوری در عقود و قرارداد‌های تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم توافق کرد.

دیزجی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه دعاوی ناشی از قرارداد‌های تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم، توسط داوران منتخب رسیدگی و رأی مقتضی صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: این اقدام با هدف کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات و توسعه نهاد داوری صورت گرفته است.  

علت این اقدام از جانب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، پیشگیری از وقوع منازعات و اختلافات و دعاوی فی مابین مؤسسات حقوقی و شهروندان است.

در بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه ششم توسعه، در راستای کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات، ایجاد و توسعه نهاد داوری تکلیف شده و در سند تحول قضایی مصوب ریاست قوه قضاییه توسعه روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی و ارتقاء و سامان دهی نظام داوری گنجانده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.