حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
شناسه : 10307

به نقل از خبرگزاری میزان علی دیزجی، معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی می‌شود، اختلافات و جرایمی است که در حوزه […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان علی دیزجی، معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی می‌شود، اختلافات و جرایمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد.

معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: به منظور پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از خرید و فروش خودرو مانند سرقت، جعل، فرار مالیاتی، ایجاد و فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است و در همین راستا این معاونت با دعوت ازمسئولان ذی ربط خواستار فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو شده است.  

وی گفت: این سامانه دارای مزایایی از قبیل افزایش ضریب امنیت معاملات، شفاف سازی اطلاعات و یکسان سازی فرآیند تنظیم قرارداد‌ها بوده و در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود که امیدواریم با توجه به مهیا بودن مقدمات امر تا پایان سال جاری سامانه مذکور به صورت رسمی راه اندازی و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه ها، حفظ و نگهداری سوابق قرارداد‌های واحد‌های صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دو نفر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و حذف قولنامه‌های دستی از جمله اهداف این طرح است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.