حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
شناسه : 9949

عملکرد نواحی ۳۲ گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، طی هفت جلسه مجازی و به صورت ویدیو کنفرانس با حضور دادستان تهران و معاونان وی در دادسرای مرکز و نواحی (سرپرستان دادسراها)، قضات و مدیران دفاتر کل دادسرا‌های تهران، به منظور پایش نقاط قوت و ضعف و رفع مشکلات و کاستی‌های موجود مورد بررسی، نظارت […]

پ
پ

عملکرد نواحی ۳۲ گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، طی هفت جلسه مجازی و به صورت ویدیو کنفرانس با حضور دادستان تهران و معاونان وی در دادسرای مرکز و نواحی (سرپرستان دادسراها)، قضات و مدیران دفاتر کل دادسرا‌های تهران، به منظور پایش نقاط قوت و ضعف و رفع مشکلات و کاستی‌های موجود مورد بررسی، نظارت و ارزیابی قرار گرفت.
در این جلسات علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران به اختصاص وقت ویژه برای رسیدگی به امور و آمار عملکرد مثبت تا پایان سال اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی به هنگام در مورد مسائل و اتفاقات مهم در حوزه قضایی تحت امر ضروری است.   وی اظهار داشت: باید اقدامات لازم و ضروری در مورد پرونده‌های ورودی به دادسرا به سرعت انجام شود و همه امکانات اعم از نیروی انسانی و سایر امکانات در جهت رسیدگی به پرونده‌های قضایی بسیج شود.
دادستان تهران با تاکید بر لزوم رسیدگی به پرونده ‎های مسن و بررسی علل به تعویق افتادن و مسکوت ماندن برخی پرونده‌ها در دادسرا‌ها تصریح کرد: عملکرد ضابطین و قائل شدن ضمانت اجرا برای دستورات و پیگیری آن، رعایت زمانبندی و معقول بودن دستورات باید مورد نظارت و توجه قرار گیرد.
القاصی مهر افزود: سرپرستان نواحی به منظور ممانعت از بروز تخلفات مادی و اخلاقی بر عملکرد زیر مجموعه‌های خود نظارت مستمر و جدی داشته باشند.
در ابتدای این جلسات معاون اول دادستان تهران با ارائه گزارشی آماری، عملکرد هر یک از نواحی دادسرای تهران را از حیث موجودی پرونده، پرونده‌های مختومه، عملکرد مثبت و منفی هر یک از شعب و وضعیت ارجاع پرونده‌ها تشریح کرد.
احمد رحمانیان تناسب و عدم تناسب ارجاعات را یکی از معیار‌های تحلیل و ارزیابی گزارش عملکرد نواحی اعلام کرد و با تأکید بر لزوم اصلاح و بازنگری عملکرد و رویه برخی از نواحی در این حوزه، تصریح کرد: نتیجه عملکرد نواحی دادسرا با آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف، برای رفع نقص در مدت زمان مشخص به آنان اعلام می‌شود.
در این جلسات همچنین مسائل و مشکلات موجود در نواحی مختلف دادسرا که از سوی سرپرستان و قضات نواحی مطرح می‎شد از سوی دادستان تهران و معاونان وی در دادسرای مرکز مورد رسیدگی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، رضا نجفی معاون نظارت و بازرسی دادستان تهران نیز از پایش عملکرد دادسرا‌های تهران با توجه به معیار‌هایی از قبیل ارتقاء نظم و انضباط اداری، رعایت دستورالعمل سازماندهی اجرای احکام کیفری، نظارت دقیق قضات بر نحوه اجرای مجازات به ویژه مجازات شلاق، نواقص تحقیقات، مستدل و مستند بودن قرار‌های تامین، نظارت بر عملکرد ضابطین در انجام تحقیقات و تعیین تکلیف اموال ناشی از جرم خبر داد و بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت ‎های قانونی و بهره گیری از نهاد‌های ارفاقی در اتخاذ تصمیمات قضایی و قرار‌های صادره تأکید کرد.   همچنین در جلسات اجرای طرح پایش، نظارت و بررسی عملکرد نواحی دادسرا‌های تهران با هدف کاهش رفع اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی‎‌ها، افزایش رضایتمندی مراجعان، استفاده بهینه از سیستم‌های الکترونیکی و نرم افزار‌های موجود، کاهش مراجعان، مطالبه گری پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه، نظارت بر عملکرد ضابطین با اعمال مدیریت معاونین دادستان، اقدامات هر دادسرا در شعب تحقیق و دادیاری به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.