حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
شناسه : 9534

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح کانون بسیج حقوقدانان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شورا‌های حل اختلاف کرمان بیان کرد: بسیج حقوقدانان در راستای توسعه فرهنگ صلح وسازش و پشتیبانی از شورا‌های حل اختلاف با بهره گیری از پایگاه‌های مقاومت مردمی می‌تواند گام‌های بلندی بردارد. رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح کانون بسیج حقوقدانان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شورا‌های حل اختلاف کرمان بیان کرد: بسیج حقوقدانان در راستای توسعه فرهنگ صلح وسازش و پشتیبانی از شورا‌های حل اختلاف با بهره گیری از پایگاه‌های مقاومت مردمی می‌تواند گام‌های بلندی بردارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: هر جا که بسیج اراده و ورود کرده، استقبال شده و هنوز نیز زمینه همکاری جامعه حقوقدانان استان کرمان و بسیج وجود دارد و نمونه‌ها و اثرات آن در طرح‌های موفقی، چون هر مسجد یک حقوقدان، رهایی و مواسات در مکتب حاج قاسم و قرارگاه ارشاد معاضدت قضایی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه در حاکمیت دین مبین اسلام تمامی ساختار‌ها و رفتار‌های فردی و اجتماعی ریشه در باور‌های دینی و جامعه اسلامی ما دارد، اظهار کرد: شجره طیبه بسیج نیز که تبلور اعتماد حضرت امام (ره) به باور‌های دینی مردم است، ریشه در تفکر عمیق دینی دارد.

موحد با تاکید بر اینکه همه باور داریم که بسیج ریشه در تاریخ اسلام دارد، گفت: این تفکر عمیق دینی که بسیج از آن نشات می‌گیرد، در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی کارنامه بسیار درخشان و روشنی را از خود نشان داده است و بر ملت شریف ایران، مسئولان نظام و مردم منطقه و دنیا نیز پوشیده نیست که بسیج می‌تواند منشاء یک حرکت و برکت بزرگ برای جامعه اسلامی و امت اسلامی باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تخصصی کردن حرکت‌های بسیجی اقدام بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: مهمترین رسالت انبیاء عظام الهی تحقق و گسترش عدالت در جامعه بشری بوده است و نقش عدالت در تکوین، گسترش و تحقق اهداف نظام اسلامی بسیار اساسی است.

وی تاکید کرد: در ساختار حاکمیت نیز یکی ارکان اصلی حکومت اسلامی، قوه قضاییه است که مسئولیت تحقق بخشیدن به عدالت را بر عهده دارد؛ لذا تلفیق دانش حقوقی و تفکر بسیجی یک امر غیر قابل اجتناب است و بسیج حقوقدانان نیز مبتنی بر همین اندیشه شکل گرفته و مسیر خود را دنبال می‌کند.  

موحد اظهار کرد: از هفته بسیج امسال برنامه ریزی‌ها و صحبت‌ها حول آزادی ۲۵ نفر بود، اما با نام شهید حاج قاسم سلیمانی و مشارکت ستاد دیه، دادگستری، اداره کل زندان‌ها و مجموعه بسیج زمینه آزادی ۱۳۸ نفر فراهم شد و در جریان این اقدام در سه مرحله تا سالگرد شهادت حاج قاسم اتفاقات بسیار خوبی رخ داد.

رئیس کل دادگستری کرمان با تاکید بر اینکه امروز برای بسیج و بسیجیان یک شخصیت و مکتب الگو و آشکار با عنوان مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، ادامه داد: شخصیت حاج قاسم سلیمانی در زمینه‌های خدامحوری، ولایت مداری، مردم محوری، عدالت گستری و مبارزه با ظلم و فساد و دفاع از مظلوم یک شخصیت نمونه، بینظیر و برجسته است.

وی ضمن اشاره به اینکه در رابطه با نفی ظلم و به زانو دراوردن ظالمان دنیا یک شاخص و الگوی بهتر از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود ندارد، گفت: بسبج با تاسی از این شخصیت ارزشمند می‌تواند در سطوح مختلف عدالت گستری مشارکت داشته باشد و با استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود از جمله حقوقدانان و تحصیل کردگان حوزه و دانشگاه با ساختار سازی درست و جذب حداکثری میتواند در جهت آموزش مسائل حقوقی، کاهش جرائم و دعاوی و ارشاد و معاضدت حقوقی و قضایی کار‌های بزرگی را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه نقش بسیج در حوزه صلح و سازش که رسالت اصلی شورا‌های حل اختلاف است، بی بدیل است، تصریح کرد: بسیج می‌تواند در بسیاری از دعاوی و اختلافات به کمک شورا‌های حل اختلاف آمده و پشتیبان محکمی برای فعالیت‌های این مجموعه باشد.

موحد ادامه داد: انتظار می‌رود که تاسیس مرکز بسیج حقوقدانان شورای حل اختلاف مرکز استان کرمان صلح و سازش، جلب رضایت افراد در دعاوی و پرونده‌های مختلف اثرگذار باشد و آثار با برکت آن را با نام مقدس حاج قاسم سلیمانی در آینده شاهد باشیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی کانون بسیج حقوقدانان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۴۳ نفر در قالب ۳۱۷ شورا در استان کرمان فعالیت دارند.

مهدی تقی زاده افزود: در شهر کرمان ۲۸۰ نفر در قالب ۴۷ شورای حل اختلاف در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

وی یاداور شد: در حال حاضر ۱۳۰ نفر از قضات استان کرمان با شورا‌های حل اختلاف استان کرمان همکاری دارند.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.