حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
شناسه : 9392

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان خراسان از دادگاه عمومی بخش دستگردان بازدید کرد.در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین معاونی ریاست و قاضی دادگاه عمومی بخش دستگردان ابتدا به گزارش فعالیت‌های دادگاه پرداخت و گفت: در این حوزه گام‌های موثری در زمینه کاهش اطاله دادرسی برداشته و همچنین کیفی سازی پرونده‌ها به نحو […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان خراسان از دادگاه عمومی بخش دستگردان بازدید کرد.
در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین معاونی ریاست و قاضی دادگاه عمومی بخش دستگردان ابتدا به گزارش فعالیت‌های دادگاه پرداخت و گفت: در این حوزه گام‌های موثری در زمینه کاهش اطاله دادرسی برداشته و همچنین کیفی سازی پرونده‌ها به نحو مطلوب انجام شده به نحوی که بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها الکترونیک و بیش از ۵۰ درصد جلسات رسیدگی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
قاضی معاونی در ادامه به کمبود نیروی انسانی در دادگاه عمومی بخش دستگردان اشاره کرد و توجه به محرومیت منطقه، احداث خانه‌های سازمانی جهت استفاده همکاران اداری، تخصیص اعتبار جهت ساخت دیوار حائل و مهمانسرا و کف سازی حیاط دادگاه، رایزنی جهت استقرار نمایندگی ثبت اسناد و مرکز مشاوره در این بخش را از رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی خواستار شد .

در ادامه جلسه اسماعیلی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان جنوبی ضمن رضایت مندی از عملکرد حوزه قضایی عشق آباد آمار‌هایی از پرونده‌های الکترونیکی و جلسات آنلاین و احکام جایگزین حبس ارائه و گفت:با توجه به اینکه الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی از سیاست‌های قوه قضاییه است،در سال آینده صد درصد پرونده‌ها در این حوزه الکترونیکی خواهد شد و هیچ پرونده فیزیکی وجود نخواهد داشت؛ و بعد از درح دومین بخش استان خواهد بود که تمام الکترونیک می‌شود.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ضمن تشکر از همکاران و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: توفیق یافتیم تا از نزدیک در روند فعالیت‌های جهاد گونه و وضعیت فضای دادگاه و بررسی مشکلات و اقداماتی که در حوزه قضایی این بخش می‌کشید قرار بگیریم.
 رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی رضایت مندی خود را از نتایج و توفیقات بدست آمده از دادگاه عمومی عشق آباد اعلام کردو افزود:گرچه رضایت مندی و توفیقات حاصل شده و رضایت از نگاه مردم در این حوزه خوب است، اما از نگاه ما شاید فاصله داشته باشد و انتظاراتی که از دستگاه قضایی که مجری قانون است زیاد است و باید همه ما تلاش و کوشش کرده و پیگیری کنیم که نتایج رضایتمندی را بالاتر ببریم
وی افزود: یقینا این بخش با وسعت زیاد و راه‌های ارتباطی پرونده‌های متععدی وجود دارد و ایجاب می‌کند که بیشتر تلاش کرده و این مسولیتی که بر دوش شما است باید تلاش مضاعف نمایید تا در پیشگاه خداوند مسوول و در پیشگاه شهدا شرمنده نباشیم.
وی افزو: تنوع پرونده‌های حقوقی و کیفری کار مشکل و سختی است و نیاز است که در اینجا یک قاضی دیگر مستقر بشود وکمک کند و امیدواریم که بتوانیم یک نیرو را در اختیار شما قرار بدهیم.
ریاست دادگستری استان خراسان رضوی در خصوص مشکلات همکارانشان نیز گفت: سعی می‌کنیم در اینجا بیشتر نیرو استخدام کرده و نیرو‌های متقاضی انتقال را جابجا و انتقال داده تا رضایت حاصل شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ضمن تقدیر از عملکرد همکاران قضایی و اداری حوزه قضایی عشق آباد به دلیل کاهش پرونده‌ها قضایی و رسیدگی الکترونیکی افزود: دادرسی الکترونیک و کاهش مراجعات مردمی در اولویت برنامه‌های دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی است خوشبختانه دادگاه عشق آباد بالای ۸۰ درصد پرونده الکترونیکی دارد و رتبه دوم در استان بعد از درح می‌باشد و این خیلی خوب است و امیدوارم که سال آینده به صد درصد برسد و تمام الکترونیکی شود.
وی افزود: امیدواریم با همت و تلاش شبانه روزی همکاران این حوزه قضایی بزودی شاهد دومین بخش بدون پرونده فیزیکی و تمام الکترونیک در استان باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در ادامه تأکید فراوانی بر تسریع و دقت لازم در رسیدگی‌ها داشت و افزود:ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که امیدواری مردم نسبت به قوه قضاییه بیشتر شودو سعی شود برگزاری دادگاه‌های آنلاین را در دستور کار قرار دهید.   در ادامه بازدید ریاست دادگستری استان خراسان جنوبی به همراه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی، معاونت مالی و پشتیبانی، از دفاتر دادگاه، شورای حل اختلاف، محوطه دادگاه و آسایشگاه سربازان بازدید بعمل آمد و در جریان فضای اداری دادگاه و روند رسیدگی‌های قضایی و پرونده‌ها قرارگرفتند و سپس عازم شهر طبس شدند،   همچنین در پایان مشکلات قضایی چند مراجعه کننده که به دادگاه آمده بودند رسیدگی و در جریان کار قرار گرفته و دستورات لازم صادر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.