حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
شناسه : 9237

جبار تجری، رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه بیان کرد: در سال ۹۴ به دلیل اختلاف خانوادگی در یکی از روستا‌های توابع شهرستان دالاهو متاسفانه نزاعی صورت می‌پذیرد که بر اثر عدم کنترل وضعیت و تیر اندازی با اسلحه شکاری  منجر به مجروح شدن خانم و مرگ وی می‌شود که این موضوع نظم و آسایش مردم […]

پ
پ

جبار تجری، رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه بیان کرد: در سال ۹۴ به دلیل اختلاف خانوادگی در یکی از روستا‌های توابع شهرستان دالاهو متاسفانه نزاعی صورت می‌پذیرد که بر اثر عدم کنترل وضعیت و تیر اندازی با اسلحه شکاری  منجر به مجروح شدن خانم و مرگ وی می‌شود که این موضوع نظم و آسایش مردم آن منطقه را به دلیل نسبت فامیلی طایفه‌ای بهم زده و باعث جریحه دار شدن ساکنین روستا می‌شود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه ادامه داد: در همان سال پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب وقت شهرستان دالاهو ارجاع شد که پس از طی مراحل قانونی و قضایی در سال ۹۷ به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه ارجاع و در آن شعبه حکم به محکومیت قاتل به قصاص نفس صادر شد.

وی ادامه داد: این پرونده در راستای ماده ۸ قانون شورا‌های حل اختلاف جهت صلح و سازش به شعبه صلحی شورای حل اختلاف دالاهو ارجاع شد و شورا حسب وظیفه ذاتی خود و در راستای اصلاح ذات البین خانواده مقتول را طی چندین جلسه دعوت کرد که در نهایتاً در آستانه چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی و با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از وجود معتمدین و متنفذین و ریش سفیدان و سادات بزرگ شهرستان و با حضور اعضای شعبه سازش شورای حل اختلاف این فرد ازچوبه دار رهایی یافت.

تجری عنوان کرد: امیدواریم فرهنگ صلح و سازش و گذشت و عفو به صورت عمومی و با تکیه به سیره اولیاء الهی و احکام قرآن ترویج یافته و بتوانیم کشوری به دور از اسیب و نزاع و درگیری و اختلاف داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.