حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
شناسه : 9313

طبق گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در اولین برنامه خود در سفر به شهرستان داراب ضمن حضور در گلزار شهدای شهرستان داراب با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی یاد و خاطره امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشت و با بیان […]

پ
پ

طبق گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در اولین برنامه خود در سفر به شهرستان داراب ضمن حضور در گلزار شهدای شهرستان داراب با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی یاد و خاطره امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشت و با بیان اینکه شهداء حق زیادی برگردن همه ما دارند؛ وظیفه امروز همه مسئولین را پایبندی به آرمان‌های شهداء و امام شهداء دانست و بیان داشت در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام و شهداء باید خدمت صادقانه و خالصانه را سر لوحه کار شبانه روزی خود قرار دهیم.

رییس کل دادگستری استان فارس در آئین افتتاح دادگاه عمومی بخش فورگ با اشاره به روحیه عدالت خواهی حضرت آیت الله رییس ی، پیروی از سیاست‌های تحول گرایانه این سلاله حضرت زهراء (س) را وظیفه قضات و کارکنان دستگاه قضایی در همه رده‌ها و سطوح دانست و تصریح کرد: با انتصاب ایشان به عنوان ریاست قوه قضائیه از سوی رهبر فرزانه انقلاب، امید به اجرای عدالت در جامعه بیش از پیش گسترش یافت.

رییس شورای قضایی استان فارس در جمع مسئولان قضایی، اجرایی و مردم شهرفورگ با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در سند تحول قضایی دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است گفت: با افتتاح دادگاه در این بخش مردم به راحتی به خدمات قضایی دسترسی خواهند داشت و در تلاش هستیم تا با رأیزنی و مذاکره با سازمان ثبت اسناد کشور و پزشکی قانونی زمینه آغاز به کار این ادارات در بخش فورگ را فراهم سازیم.

حجت اسلام والمسلمین موسوی در ادامه استقرار عدالتخانه در این شهر را از نعمات انقلاب و خدمت رسانی مسئولین در دوران نظام جمهوری اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: هر آنچه امروز از افتخارات این جامعه است حاصل دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تحت رهبری مقام عظمای ولایت است و بی تردید دشمنان امروز تلاش دارند همه این دستاورد‌ها را به شکل دیگری جلوه دهند، اما مردم با آگاهی و هشیاری می‌توانند به بهترین شکل در مقابل این توطئه‌های دشمن بایستند.

وی در ادامه پس از معرفی قاضی محمود فیروزی به عنوان اولین رییس دادگاه عمومی بخش فورگ ضمن تأکید بر عدالت محوری، مردم داری و تکریم ارباب رجوع و همچنین مقابله با فساد تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و مردم داری از جمله تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه است و ایشان مکرراً توجه به مردم و پیگیری حقوق آنان و توجه به ضعفا را یاد آور می‌شوند بنابراین توقع این است که مسئولان قضایی در همه رده‌ها این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

رییس کل دادگستری فارس همچنین سلامت در انجام امور را دیگر موضوع مهم در دستگاه قضایی در دوران تحول دانست و افزود: سلامت نفس و انجام امور قضایی به نحو صحیح و در چارچوب شرع و قانون امری مسلم برای قضات وکارکنان دستگاه قضایی است و باید سر لوحه کار باشد.

وی در ادامه به رییس جدید حوزه قضایی فورگ تأکید کرد برای مقابله با جرائم مهم سنگ بنای محکمی بگذارید و شدت عمل در مقابله با جرائم مهم و خشن را در دستور کار قرار دهید.

وی همچنین سوق دادن پرونده‌های خُرد و اختلافات جزئی به شورای حل اختلاف و نهاد‌های داوری را از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی خواند و بر اجرای آن تأکید کرد.

رییس شورای قضایی استان فارس به رییس حوزه قضایی فورگ توصیه کرد: تعامل و همکاری با سایر نهاد را در عین حفظ استقلال قضایی در دستور کار قرار دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان داراب، فرماندار ویژه این شهرستان، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین محلی برگزار شد قاضی محمود فیروزی به عنوان اولین رییس دادگاه عمومی بخش فورگ معرفی گردید.

دادگاه عمومی بخش فورگ از توابع شهرستان داراب، چهل و چهارمین حوزه قضایی در استان فارس می‌باشد که در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی شروع به کار می‌کند.

در ادامه سفر یک روزه رییس کل دادگستری استان به حوزه‌های قضایی شرق استان و در راستای پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی دادگستری از صنایع در استان، سه واحد تولیدی در شهرستان زرین دشت مورد بازدید قرار گرفت و مقرر گردید مشکلات یکی از این واحد‌ها در خصوص تملک بانک و همچنین اعطای وام به دو واحد دیگر در هفته آتی با تشکیل جلساتی در دادگستری مرکز استان بررسی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.