حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
شناسه : 9131

به نقل ازخبرگزاری میزان غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در آیین افتتاح مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛ سند تحول دستگاه قضایی را سند خوبی برای ارتقاء شاخص‌های ارائه خدمات حقوقی به شهروندان گرانقدر دانست و گفت: دقت، سرعت و صحت در رسیدگی‌ها باید مبنای […]

پ
پ

به نقل ازخبرگزاری میزان غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در آیین افتتاح مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛ سند تحول دستگاه قضایی را سند خوبی برای ارتقاء شاخص‌های ارائه خدمات حقوقی به شهروندان گرانقدر دانست و گفت: دقت، سرعت و صحت در رسیدگی‌ها باید مبنای اقدامات در چهارچوب مبانی شرع و موازین قانونی قرار گیرد و مسئولان حوزه‌های قضایی هم باید به این نکات توجه کنند و هم بر حُسن اجرای سیاست‌های ابلاغی نظارت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی افزود: از تمام ظرفیت‌های قانونی با هدف حمایت از اقشار مختلف مانند زنان، کودکان، نوجوانان و اطفال باید استفاده کرد و در این زمینه گام‌های خوبی در مجموعه قضایی برداشته شده و باید اینگونه خدمات استمرار پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان ظرافت‌های خاصی دارد که باید مورد توجه قضات رسیدگی کننده قرار گیرد و در این زمینه باید یک نگاه همه جانبه داشت و از تمام ظرفیت‌های موجود قانونی و همچنین از نهاد‌های مردمی، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهیختگان و صاحب نظران بهره برد.  

صادقی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار بالای نیرو‌های مردمی در استان خراسان رضوی و به ویژه در شهر مقدس مشهد گفت: یکی از راهبرد‌های اصولی دستگاه قضایی بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و رسیدگی‌های قضایی باید در بدو امر از این ظرفیت ارزشمند استفاده کند تا شاهد حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده باشیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی گفت: متأسفانه در اثر عملکرد نامطلوب برخی نهاد‌ها در حوزه‌های تحت مسئولیتشان شاهد سرریز مشکلات مختلف به دستگاه قضایی هستیم بر این اساس به ویژه در حوزه حمایت‌های لازم از اطفال، کودکان و نوجوانان همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید به درستی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

وی بیان کرد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند و با تلاش مضاعف و کار جهادی در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان گرانقدر گام بردارند.

این مجتمع در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۹، عدالت ۲۰ واقع است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.