حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
شناسه : 8678

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه با حضور در دادسرای شهرستان ایلام از نزدیک در جریان آخرین وضعیت دادسرای ایلام و روند خدمت رسانی به مردم قرار گرفت و در ضمن جلسه با همکاران و کارکنان این مجموعه، ضمن شنیدن مشکلات و درخواست‌های آنان دستورات مقتضی را صادر کرد. رئیس کل […]

پ
پ

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه با حضور در دادسرای شهرستان ایلام از نزدیک در جریان آخرین وضعیت دادسرای ایلام و روند خدمت رسانی به مردم قرار گرفت و در ضمن جلسه با همکاران و کارکنان این مجموعه، ضمن شنیدن مشکلات و درخواست‌های آنان دستورات مقتضی را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های بی وقفه همکاران دادسرای شهرستان ایلام، از دادسرا به عنوان نهادی با اهداف مشخص یاد کرد که باید در مقابل مسائل و وقایع غیرقابل پیش بینی در جامعه تصمیم گرفته و در جهت ایجاد امنیت و آرامش مردم تلاش کند. وی افزود: استقرار نظم، رعایت حقوق جامعه، بزه‌دیدگان و متهمین از اهداف تاسیس نهاد دادسرا می‌باشد.

دهقانی به وظایف و تکالیف در نظر گرفته شده برای مجموعه دادسرا به عنوان خط مقدم دستگاه قضایی در استقرار نظم، مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه اشاره کرد و اذعان داشت: امروزه تلاش ها، اظهارنظرها، تصمیمات و آراء قضات محترم در معرض دید عموم مردم و صاحب نظران قرار گرفته و انتظارات جامعه از دستگاه قضایی ارتقاء یافته است.

وی افزود: اجرای صحیح، سریع و قاطع عدالت و همچنین فراهم نمودن رضایتمندی مردم، از اهداف اصلی سند تحول قضایی است که مجموعه دادسرا نقش مهمی در محقق کردن این اهداف دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام، رعایت حقوق مراجعین به دادسرا و طرفین دعوا و سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی‌ها را از مهم‌ترین انتظارات دستگاه قضایی و جامعه از دادسرا برشمرد و اظهار داشت: حفظ کرامت ارباب رجوع و حق رسیدگی در مدت متعارف و معمول باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تبادل نظر و تضارب افکار در تصمیمات قضایی در نظام دادسرایی اظهار داشت: از این ظرفیت باید در راستای صدور آراء متقن، مستند و مستدل در محاکم استفاده کرد. وی افزود: همکاران قضایی دادسرا باید با انجام تحقیقات لازم و تبادل آراء و افکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیمات لازم و متقن را اتخاذ نمایند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام وجود پرونده‌های معوق در شعب دادسرا را غیر قابل قبول خواند و تاکید کرد: در حال حاضر نظارت بر پرونده‌ها نظام مند، هدفمند و بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های مشخص ابلاغ شده و به صورت الکترونیک است و هیچ تاخیر ناموجهی در رسیدگی به پرونده‌ها قابل پذیرش نیست.

وی بر لزوم تطبیق سریع همکاران قضایی با وضعیت جدید رسیدگی‌ها تاکید کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم علی رغم کلیه محدودیت ها، در خصوص ارتقاء میانگین رسیدگی ها، میزان ابلاغ‌های الکترونیک، میزان اتقان آراء، نظارت بر دفاتر و … اقدام کنیم.

دهقانی با اعلام حمایت مجموعه دادگستری استان از تلاش‌های همکاران قضایی در راستای مبارزه با فساد، بر شجاعت، اقتدار و حفظ استقلال قضات در بررسی انواع پرونده‌های این حوزه تاکید کرد و افزود: نظارت‌های دستگاه قضایی در راستای تقویت و صیانت از همکاران است.

وی با بررسی گزارش‌های مربوط به وضعیت دادسرای شهرستان ایلام، بر لزوم کاهش موجودی پرونده‌ها و کاهش نظام‌مند ورودی پرونده‌ها به این مجموعه تاکید و خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم در جهت رفع مشکلات مردم از همه نهاد‌های کیفری پیش بینی شده قانونی در دادسرا استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان ضمن بررسی درخواست‌ها و مشکلات مطرح شده از سوی همکاران قضایی دادسرای ایلام، به صورت مورد به مورد توضیحات لازم را ارائه کرد و عندالزوم دستورات مقتضی را صادر نمود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به ارائه گزارشی از وضعیت دادسرای شهرستان ایلام پرداخت وضمن بیان مشکلات این مجموعه درخواست‌های کارکنان دادسرای ایلام را مطرح کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.