حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
شناسه : 8504

به نقل از خبرگزاری میزان سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگروه فرهنگی-اجتماعی، زنان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: در زمینه حقوق زنان و کودکان مشکل خلاء قانونی وجود ندارد؛ بلکه معضل اصلی عدم اجرای قوانین این حوزه است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگروه فرهنگی-اجتماعی، زنان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: در زمینه حقوق زنان و کودکان مشکل خلاء قانونی وجود ندارد؛ بلکه معضل اصلی عدم اجرای قوانین این حوزه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: دغدغه اغلب کارشناسان بررسی آسیب‌های جسمی کودکان است در حالی که در موضوع آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی این حساسیت چندان مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین بین المللی، قانون اساسی و قوانین موضوعه ایران در زمینه حقوق زنان و کودکان تکالیف را مشخص کرده است، افزود: در این بخش خلاء قانونی وجود ندارد؛ بلکه مشکل ما در نحوه اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین است که به خوبی اجرا نمی‌شوند.

قویدل با تاکید بر اینکه باید طی مصوبه‌ای تقسیم کار و سهم و نقش هر دستگاه مشخص شود، تصریح کرد: در حال حاضر کودکان با مشکلاتی اعم از اعتیاد، کار در شرایط دشوار، ترک تحصیل، طلاق والدین و خشونت‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.  

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق قانون حمایت از حقوق اطفال و کودکان، حتی اهمال در سرپرستی کودک جرم محسوب می‌شود و به نوعی برای متولیان امر، تکلیف سنگین‌تر می‌شود به همین جهت ابتدا باید مداخلات بنیادین را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی یادآور شد: توانمندسازی خانواده‌ها در همه ابعاد جزء وظایف ما و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی است، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه دارای وظیفه هستند و باید این وظایف را احصاء و در خصوص اجرا نیز برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

قویدل در پایان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه افزود: نهاد‌های مردمی، خیرین، گروه‌های جهادی، بسیج و… می‌توانند در قالب این دستورالعمل در جهت ساماندهی مشکلات آحاد جامعه به ویژه زنان و کودکان به کمک دستگاه قضایی و سایر نهاد‌ها آمده و با روحیه مطالبه گری قانونی، پویایی و اقدامات علمی آن‌ها قطعا می‌توان نتایج خوبی در این خصوص بدست آورد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.