حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
شناسه : 7958

به به نقل از ایرنا حجت الاسلام روح الله میرزایی روز چهارشنبه در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان اظهارداشت: پس از انتصاب آیت‌الله ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه، اقدامات خوبی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور انجام شد که در همین راستا نیز طی […]

پ
پ

به به نقل از ایرنا حجت الاسلام روح الله میرزایی روز چهارشنبه در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان اظهارداشت: پس از انتصاب آیت‌الله ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه، اقدامات خوبی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور انجام شد که در همین راستا نیز طی توافقی که میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور وقوه قضائیه صورت گرفت، کمیت و کیفیت آن نیز افزایش یافت. 
وی افزود: استفاده از یک وکیل خبره در پرونده‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر جزو بندهای این توافق بود که به مرحله عملیاتی نیز رسیده و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ پرونده با حضور وکلایی که معرفی شده‌اند بررسی شده که اقدام خوبی برای حمایت از آمران به معروف بوده است. 
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از میان جامعه آماری که به صورت تشریحی نیز بوده افزون بر ۶۰ درصد مردم ترس از عدم حمایت و تاثیرگذاری را علت اصلی دور شدن خود از این دو فریضه مهم دانستند که ما نیز قصد داریم با سلسله اقداماتی که انجام می‌دهیم جرات و جسارت شهروندان را برای احیا آن بالا ببریم. 
به گفته وی رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات مکتوب نقش موثری در ترویج این فرهنگ دارند که طی این مدت تعامل دوطرفه خوب و موثری ایجاد شده است. 
حجت الاسلام میرزایی افزود: مطالبه جدی ما از قوه قضائیه این است که ضمن ایجاد یک شعبه مختص رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر در مبحث آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز ورود کند که در این راستا نیز ستاد کشور و معاونت‌های رسانه و آموزش در سراسر استان‌ها آماده همکاری هستند. 
وی ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که مطالبه‌گر از روی عدم اطلاع قضایی برخی لغات و الفاظ را بکار می‌برد که نیت اهانت نداشته و صرفا به قصد اصلاح جملاتی را بیان کرده اما اتهاماتی مانند تشویش اذهان عمومی به وی مرتبط می‌شود که از قضات قوه قضائیه درخواست داریم در این زمینه نیز کمال همکاری را داشته و با نگاهی رئوفانه و آگاهی‌رسان با آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد کنند. 

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازوی توانمند دادستانی
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهارداشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف الهی است که همگان باید در این راه تلاش کنند و دادستانی زاهدان نیز ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان را به عنوان بازوی توانمند خود در منطقه می‌داند. 
مهدی شمس آبادی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط سنتی خاصی الحمدلله در حوزه حجاب و عفاف در وضعیت مطلوبی بوده چرا که در این استان هنوز سنت‌های حسنه مردم‌داری و ریش‌سفیدی رواج دارد و بسیاری از اختلافات و موارد خانوادگی توسط بزرگان طائفه و شوراهای حل اختلاف دادگستری ختم به خیر شده و دیگر روانه دادگاه نمی‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: دادستانی زاهدان نیز قطعا از مطالبه‌گران و آمران به معروف و ناهیان از منکر در چارچوب قانون حمایت می‌کند که در همین راستا نیز یکی از شعب این دادستانی به طور خاص برای رسیدگی به پرونده‌های این حوزه تعیین شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید کرد: دادستانی نیز تعامل بسیار خوب و تنگاتنگی با کارکنان فعال و انقلابی این ستاد دارد که در دوره آموزشی برگزار شده توسط این ستاد، از اساتید و قضات خبره به عنوان مربی استفاده و چارچوب و شیوه‌های لازم مطالبه‌گری صحیح آموزش داده شد و این آمادگی وجود دارد که با توان بیشتری بر سطح این تعاملات بیفزائیم. 

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور نیز گفت: رویکرد جدید و پویاسازی این ستاد بر توجه بیش از پیش به این واجب الهی مغفول مانده و تبیین روش‌های جدید تاکید دارد.
حجت الاسلام حامد ترکاشوند با بیان اینکه هر زمان نامی از امر به معروف آورده می‌شود بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود افزود: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی دارد که اگر بتوانیم مطالبه‌گری را به درستی در جامعه تشریح و تخصصی کنیم موج عظیم مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.
وی خاطرنشان کرد: امروز ستاد با ۲ معاونت مطالبه‌گری و اجتماعی و معاونت فرهنگ، آموزش و رسانه وارد میدان شده که نیازمند همراهی مسولان استانی هستیم تا این دو واجب الهی به خوبی احیا شود که در راستای تحقق این موضوع تاکنون یکهزار و ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی در سطح کشور پس از دریافت مجوز از این ستاد، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. 
مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: به فضل الهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نیز با مدیریت خوب و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه انقلابی، جزو پنج استان برتر کشور است که طبیعتا فعال کردن بیش از پیش گروه‌های جهادی در عرصه‌های تخصصی ۱۶ گانه می‌تواند در ارتقای این رتبه و رشد سطح مطالبه‌گری مردم بیفزاید.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای میان دادستانی زاهدان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برقرار شده که این امر می‌تواند آثار و برکات فرهنگی، امنیتی و اجتماعی بسیاری برای مردم استان داشته باشد که از این حیث می‌توان گفت دادستانی زاهدان در ردیف رتبه‌های اول تا دوم کشور قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.