حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
شناسه : 7911

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست کارگروه کاهش جمعیت کیفری دادگستری گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در سند تحول قضایی، اصلاح مجرمان است تا از بازگشت دوباره آنان به زندان و تکرار جرم در آنان جلوگیری شود. رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: تغییر نگاه حبس گرایی در بین مردم و قضات […]

پ
پ

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست کارگروه کاهش جمعیت کیفری دادگستری گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در سند تحول قضایی، اصلاح مجرمان است تا از بازگشت دوباره آنان به زندان و تکرار جرم در آنان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: تغییر نگاه حبس گرایی در بین مردم و قضات یکی از کلیدی‌ترین اقداماتیست که ما در کارگروه کاهش جمعیت کیفری استان گلستان دنبال می‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز در این راستا به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های متعدد با قضات محاکم کیفری استان گلستان و دادسرا‌ها و گفتگو با قضاتی که آرای حبس بیشتری صادر می‌کنند از جمله اقدامات دادگستری استان گلستان در آن بخش است.

هاشمیان اظهار کرد: به زودی نشست مشترکی با قضات واحد‌های اجرای احکام کیفری و مددکاران زندان‌های استان گلستان برگزار و در آن راهکار‌های اصلاح زندانیان و بازاجتماعی کردن آنان، بررسی می‌شود و نتیجه آن برای قضات صادرکننده احکام حبس ارسال می‌شود تا بر اساس نتایج آن برای ادامه حبس محکومان تصمیم گیری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان به طرح غربالگری و پایش زندانیان هم اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح که با دستور رئیس قوه قضاییه اجرای آن آغاز شده است قضات برجسته با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.

هاشمیان ادامه داد: پس از بررسی پرونده‌ها و شنیدن خواسته‌های مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق باشند، پرونده آن‌ها برای انجام مراحل قانونی آزادی از زندان، تکمیل و دستور‌های قضایی مورد نیاز صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۲۲۴ متهم و محکوم از زندان آزاد شدند.

محمود اسپانلو، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان هم در این جلسه از ظرفیت استان گلستان برای استفاده از پابند‌های الکترونیک برای زندانیان خبر داد و گفت: زندانیان واجد شرایط به جای زندان در محل زندگی خود تحت نظر قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان هم در این جلسه از کاهش ورودی دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با همکاری شورای حل اختلاف پرونده‌های تصادفات به جز موارد منجر به فوت به شعب شورای حل اختلاف می‌رود و در تعامل خوبی که با بیمه‌ها داریم امکان پرداخت خسارت‌های افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

وی به موضوع کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و به مردم اطمینان داد: برخورد با اشرار، اراذل و اوباش مجرمان خشن و مزاحمان نوامیس مردم سخت گیرانه است و از تخفیف مجازات برای آنان خبری نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.