حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
شناسه : 7873

حجت الاسلام و المسلمین اکبری دردهمین نشست ماهانه هیات استانی نظارت و هماهنگی، موضوع ماده ۲۷ دستورالعمل سامان دهی زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری که با حضور کلیه اعضا برگزار شد افزود: نگاه به زندان و زندانیان در دوره تحول باید متحول وروبه تغییر واصلاح باشد تا به صورت تخصصی مسائل و مشکلات زندان‌های استان […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین اکبری دردهمین نشست ماهانه هیات استانی نظارت و هماهنگی، موضوع ماده ۲۷ دستورالعمل سامان دهی زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری که با حضور کلیه اعضا برگزار شد افزود: نگاه به زندان و زندانیان در دوره تحول باید متحول وروبه تغییر واصلاح باشد تا به صورت تخصصی مسائل و مشکلات زندان‌های استان پرداخته ورسیدگی شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران، اهمیت و هدف از برگزاری این جلسات را پیگیری چگونگی نظارت بر امور زندانیان وطی آن نحوه بازدید مقامات قضایی استان از وضعیت زندانیان زندان‌های استان و ارتقا نحوه چگونگی حل مشکلات مددجویان عنوان کرد.

رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: طرح پالایش زندان‌ها این فرصت را فراهم می‌کند تا با استفاده از مجازات جایگزین حبس برای برخی محکومان جرائم غیر عمد، محکومان مالی (محکومیت بایت پرداخت مهریه) و برخی دیگر از جرائم که امنیت اجتماعی را به مخاطره نمی‌اندازد، فضای بیشتری برای اصلاح و تربیت ایجادشود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری افزود: نوسانات بازار طلا و ارز در یکسال گذشته موجب افزایش آمار زندانیان مالی (صرفا مهریه) در زندان‌ها گردید و لذا روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید با نظارت مستمر بر زندان آمار به روز از این محکومان داشته باشند تا بتوانند هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف این افراد اقدام نمایند.

وی ادامه داد: قضات باید با توجه به نوسانات بی سابقه در بازار در پرونده‌های مالی صرفا مهریه مبادرت به صدور رای‌هایی نمایند که هم حقوق زوجه محفوظ بماند و هم شرایط مالی و اقتصادی زوج در نظر گرفته شود.

رییس کل دادگستری استان مازندران در پایان تصریح کرد: استقرار شورای حل اختلاف در زندان‌ها فرصت مناسبی برای پالایش زندانیان و کاهش جمعیت زندان‌ها است؛ شورای حل اختلاف مستقر در زندان با انتخاب افراد باتجربه و قدرت اقناع بالا در این واحد‌ها می‌تواند نقش بسزایی را در اجرای این دستورالعمل‌ها ایفا نماید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.