حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
شناسه : 7786

سامان افشارمنش، رئیس دادگستری شهرستان منوجان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان منوجان با بیان اینکه وقوع تصادفات جاده‌ای موجب تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود، بر رفع مشکل نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان تاکید کرد. رئیس دادگستری شهرستان منوجان خاطرنشان کرد: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما از معضلات جدی است و خسارات […]

پ
پ

سامان افشارمنش، رئیس دادگستری شهرستان منوجان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان منوجان با بیان اینکه وقوع تصادفات جاده‌ای موجب تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود، بر رفع مشکل نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان تاکید کرد.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان خاطرنشان کرد: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما از معضلات جدی است و خسارات سنگین عاطفی و روانی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و در پی این حوادث سالانه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان به عنوان سرمایه‌های انسانی هستیم و از طرفی موجب ورود پرونده‌های کثیری به دستگاه قضایی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است و این بیماری موجب مرگ تعداد قابل توجهی از افراد شده و به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود، ولی در حوزه تصادفات سال‌هاست بر اثر سوانح رانندگی تعداد زیادی از هموطنان فوت کرده و یا دچار صدمه بدنی می‌شوند و تقریبا می‌توان گفت این مسئله عادی شده است و آن طور که باید به آن پرداخته نمی‌شود.

رئیس دادگستری منوجان اذعان کرد: کاهش تصادفات و سوانح رانندگی مستلزم ایجاد زیر ساخت‌هایی قوی و دقیق است و نمی‌توان در یک چشم‌انداز کوتاه مدت به آن دست یافت؛ لذا باید برای نیل به نقطه‌ای مطلوب تلاش ویژه‌ای انجام دهیم و با رفع موانع، تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم؛ زیرا از دست دادن حتی یک نفر به عنوان سرمایه انسانی، موجب زیان به کشور خواهد شد.

افشارمنش با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و توان برای رفع مشکلات و نواقص پای کار بیاییم، اضافه کرد: مشکلات این حوزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله عوامل انسانی، عوامل جاده‌ای، مشکلات خدمات‌رسانی در جاده‌ها و نیز عدم ایجاد بستر‌های لازم در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی است که باید به صورت همزمان به آن بپردازیم تا خروجی مطلوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز، اولویت بندی آن ها، رفع کردن نقاط حادثه خیز، تعریض شانه راه ها، احداث پل عابر پیاده، توجه به امر آموزش و اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و توسعه فرهنگ ترافیکی می‌تواند در راستای کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشد.

رئیس دادگستری منوجان ادامه داد: افزایش آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای می‌طلبد که در این حوزه اقدامات بیشتری صورت پذیرد و زیرساخت و بستر‌های مناسب فراهم شوند ضمن اینکه دستگاه‌های مرتبط باید با پلیس راهور نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.