حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
شناسه : 7479

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته از محکومیت “اکبر طبری” به 31 سال حبس، بیش از 100 میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط اموال خبر داد و گفت: اکبر طبری در این پرونده 10 عنوان اتهامی داشت که در 8 مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو مورد اتهامی […]

پ
پ

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته از محکومیت “اکبر طبری” به 31 سال حبس، بیش از 100 میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط اموال خبر داد و گفت: اکبر طبری در این پرونده 10 عنوان اتهامی داشت که در 8 مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو مورد اتهامی دادگاه وی را مجرم ندانست.

اما در رابطه با حکم صادره برای اکبر طبری، 8 نکته مهم وجود دارد که در ادامه به این نکات اشاره شده است:

ــ اکبر طبری تا همین جا و فقط بر اساس یکی از پرونده‌های مفتوحش در سیستم قضایی به یک نوع حبس ابد محکوم شده است، 59 سال حبس که 31 سال آن اجرایی خواهد شد برای فردی در سن و سال اکبر طبری یک معنا بیشتر ندارد: “ابد و یک روز”

ــ عناوین اتهامی طبری در پرونده‌ای که مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام آن صادر شده است مواردی همچون «تشکیل شبکه ارتشا با وصف سردستگی»، «پولشویی»، «جعل اسناد» و «اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی» بوده
حقوقدان‌ها خوب می‌دانند که قاضی با توجه به عناوین جرایم و حدود اختیاراتش بر اساس قانون مجازات اسلامی، حداکثر مجازات‌های ممکن را برای طبری و همدستان قضایی‌اش در نظر گرفته است.

ــ طبری به واسطه تعدد بیش از سه جرم ارتکابی با بالاترین مجازاتهای ممکن روبه‌رو است که نتیجه‌اش شده: 59 سال حبس، حدود 100 میلیارد تومان جزای نقدی، ضبط تمامی اموال حاصل از رشوه و انفصال دائم از خدمات دولتی

ــ پرونده‌های دیگر و عناوین مجرمانه دیگری در مورد این فرد در دادگاه و دادسرا مفتوح است که باید منتظر نتایج و احکام آنها نیز بود.

ــ دیگر قضات متخلف مطرح در این پرونده مثل «قاسم‌زاده» و «علیزاده» که عناوین مجرمانه آنها دریافت رشوه و تاثیر دادن نفوذ اشخاص در تصمیمات قضایی بوده هم به اشد مجازات یعنی 10 سال حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند؛ این یعنی احکامی بسیار سنگین و حداکثری.

ــ نکته جالب درباره پرونده اینکه مجرمینی همچون دانیال‌زاده و مشایخ که پست و جایگاه دولتی نداشتند و در واقع رشوه‌دهنده بودند احکامشان با یک درجه تخفیف صادر شده اما در مورد طبری، قاسم‌زاده و علیزاده که جزو مقامات قضایی بودند هیچ ترحمی نشده و احکام به‌صورت حداکثری صادر شده است؛ مصداق بارزی از سخت‌گیری بیشتر نسبت به تخلفات درون سازمانی.

ــ طبری در صورت تایید حکمش در دیوان عالی کشور دیگر روی آرامش و زندگی لاکچری در آپارتمانهای اشرافی 600 متری شمال شهر تهران و ویلاهای مجلل مازندران و لواسان را نخواهد دید و به احتمال زیاد عمرش در دوران زندان به سر خواهد آمد، هرچند دیگر آپارتمان و ویلایی هم در کار نیست، این برای فردی مثل و در جایگاه او اصلاً و ابداً آسان نیست.

ــ عده‌ای می‌پرسند طبری چرا اعدام نشد، پاسخ این سؤال در عناوین اتهامی اوست؛ قاضی نمی‌تواند برای جرایمی مثل رشوه و پولشویی حکم اعدام صادر کند؛ مصادیقی که احتمالاً در ذهن سؤال کنندگان وجود دارد مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و افساد فی‌الارض است که خب چنین مواردی در پرونده فعلی طبری موجود نبوده است البته پرونده دیگری از طبری در دادسرا در حال رسیدگی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.