حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
شناسه : 7499

روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد که این حکم قصاص با اصرار اولیای دم با عنوان حق الناس و حق شخصی آن‌ها بامداد امروز در زندان عادل آباد شیراز به مرحله اجرا درآمد. بر اساس این گزارش، تمامی فرآیندهای قضایی پرونده نوید افکاری با حضور وکلای وی انجام شد و حکم قصاص او در مراجع مختلف […]

پ
پ

روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد که این حکم قصاص با اصرار اولیای دم با عنوان حق الناس و حق شخصی آن‌ها بامداد امروز در زندان عادل آباد شیراز به مرحله اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، تمامی فرآیندهای قضایی پرونده نوید افکاری با حضور وکلای وی انجام شد و حکم قصاص او در مراجع مختلف قضایی به تایید رسیده بود.

حجت الاسلام  «سیدکاظم موسوی» رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این باره گفت:  متهم ۴۶ روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه ۹۷ دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز  جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شده بود.

وی افزود: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل شد،  متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.

این مقام قضایی استان بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با  اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

بر اساس این گزارش، روند رسیدگی به پرونده نوید افکاری از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود و تا ابتدای امسال به طول انجامید.

او ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ «حسن ترکمان» از کارمندان سازمان آب منطقه ای شیراز را در محله شاه داعی الله و مقابل درب منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داد که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، مرحوم ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه ای شیراز و دارای دو فرزند دختر خردسال و یک پسر نوجوان بود.

بنا به این گزارش، پدر مرحوم ترکمان پس از وقوع حادثه و حضور در مرجع انتظامی، اظهار داشت که فرزندش بعد از فراغت از امور شغلی در حال بازگشت به منزل بوده با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در نهایت به جهت صدمات وارده جان خود را از دست داد.

در گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه همچنین آمده است:  پزشکی قانونی ضمن معاینه از جسد مقتول، علت مرگ را خونریزی شدید متعاقب بریدگی عروق حیاتی گردن، در اثر اصابت جسم نوک تیز و برنده اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، تحقیقات در خصوص این پرونده قتل ادامه داشت تا اینکه با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شد.

براساس اطلاعات موجود در پرونده، متهم پس از دستگیری، در بدو تحقیقات اعلام می‌کند: “مقتول را با دوستم تعقیب کردم و در حالی که من ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل مقتول کردم”. همچنین متهمان پرونده، در پلیس آگاهی و مرحله دادرسی با دست خط خود به تفصیل اقرار به جرم انتسابی کرده‌اند. علاوه بر این، شاهدی که متهمان دقایقی بعد از قتل اقدام به تشریح ماجرا نزد وی کرده‌اند به صراحت ادای شهادت کرده است.

بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه تمامی فرایندهای قضایی پرونده نوید افکاری در حضو وکلای وی انجام شد و حکم قصاص وی در مراجع مختلف قضایی به تایید رسید. 

بنابر این گزارش، سرانجام حکم قصاص نوید افکاری با اصرار اولیا دم با عنوان حق الناس و حق شخصی آنها بامداد امروز به مرحله اجرا در آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.